קורסים בסחר בינלאומי, עמילות מכס ושילוח בינלאומי
קורסים בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניסדנאות וימי עיון בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניאירועים בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרונילמה ללמוד אצלנו סחר בינלאומי, עמילות מכס ושילוח בינלאומי?מרצי המכללה בתחום סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניבוגרינו ממליצים על קורסי סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניתמונות מקורסים והשתלמויות בסחר בינלאומיסרטונים על קורסי סחר בינלאומי ומסחר אלקטרונימאמרים בנושא סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניספרות בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרונימשרות בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניפורום סחר חוץלאיזה קורס אתה מתאים?בית המשפט: אין להרחיב מעבר לנדרש הגנה לבעל סימן מסחר / עו"ד גיל נדל, גלעד פז
לאחרונה, הפך בית המשפט המחוזי בתל אביב בערעור החלטה של רשם סימני המסחר, וקבע כי סימן המסחר Killah לביגוד ואופנה אינו דומה מספיק לסימן המסחר Killy בתחום ביגוד הסקי,, ולכן, אישר את רישום הסימן.
עובדות המקרה וטענות הצדדים:
חברת European Sport Merchndising היא בעלת סימן מסחר בשם Killy, בתחום ביגוד הסקי. הסימן נכתב בצבע לבן על רקע תיבה שחורה.
חברת Upcoming TM ביקשה לרשום בישראל סימן מסחר בשם Killah, בתחום ביגוד ואופנה, כאשר הסימן נכתב בצבע אדום.
רשם סימני המסחר קבע שהסימנים דומים ועלולים לגרום להטעיית הציבור וסירב לרשום את הסימן Killah. חברת Upcoming TM ערערה על כך לבית המשפט המחוזי.
הכרעת בית המשפט המחוזי בערעור:
על מנת לקבוע האם הדימיון בין שני סימני המסחר מגיע לכדי הטעייה נהוג להפעיל מבחן הקרוי "המבחן המשולש", שכולל שלושה תתי מבחנים: המבחן הפונטי-ויזואלי, מבחן סוג הטובין ומבחן סוג הלקוחות.
המבחן הפונטי ויזואלי- על פי מבחן זה (המוכר גם בשם "מבחן המראה והצליל") משווים את המראה של שני הסימנים ואת דרך הגייתם.
במקרה זה, קבע בית המשפט כי שני הסימנים הינם בעלי אורך שונה, והם מכילים סיומת פונטית שונה לחלוטין (KILL-Y לעומת KILL-AH), וגם דרך הגייתם שונה.
בית המשפט ציין גם כי סימן המסחר KILLY מוכר כרגע רק בתחום הסקי ומתבסס על שמו של גולש הסקי הצרפתי Jean Claude Killy, שם אשר מוכר היטב לקהל הצרכנים של אביזרי הסקי. מנגד, קבע בית המשפט כי משמעותה של המילה KILLAH בסלנג אמריקאי הינה "רצחני".
מבחינה ויזואלית קבע בית המשפט כי קיים שוני ויזואלי מהותי ביותר בין שני הסימנים.
מבחן סוג הטובין- במקרה שלפנינו, קבע בית המשפט כי היות וסימן המסחר KILLAH מיועד לאביזרי אופנה לנשים צעירות וסימן המסחר KILLY מיועד לתחום הסקי בלבד, לא מדובר באותם הטובין. רשם סימני המסחר קבע כי מדובר באותם טובין, לאור יכולתו של בעל סימן המסחר Killy להתרחב גם לתחום ההלבשה, אך בית המשפט דחה רעיון זה.
מבחן סוג הלקוחות- נפסק כי סימן המסחר "KILLY" פונה ל"חתך צר ומובחן של צרכנים, אפילו "מתוחכם ויודע דבר" - קהל חובבי הסקי בישראל.
לסיכום, לאחר שהשווה בין שני סימני המסחר על בסיס "המבחן המשולש", הפך בית המשפט את החלטת רשם סימני המסחר, והורה לרשום את סימן המסחר Killy.
סיכום ומסקנות:
מקרה זה הינו מקרה לא שגרתי, היות ולרוב לא הופכים בתי המשפט את החלטות רשם סימני המסחר.
במקרה שלפנינו, ייתכן ובית המשפט בחר לקבל את הערעור, כשהוא רואה לנגד עיניו את חופש העיסוק והתחרות של בעל הסימן המתחרה, המשליך גם על האינטרס הציבורי בתחרות חופשית ומשוכללת, שמביא בסופו של יום לירידה במחירים של מוצרים ולמגוון רחב יותר.
לאור זאת, ומאחר ומדובר במקרה לא ברור אלא במקרה גבולי, בחר בית המשפט שלא למתוח מעבר לנדרש את הגנת סימן המסר הרשום, ובחר לאפשר את רישום הסימן המתחרה.
[עש"א (מחוזי ת"א) 49831-01-11Upcoming TM SA נ' European Sports Merchandising, פסק-דין מיום 21.2.12, השופט גדעון גינת. ב"כ הצדדים - ל- Upcoming TM – עו"ד ריצ'רד לוטי; ל-European Sports Merchandising – עו"ד ד"ר שלמה כהן].
__________________________
* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.
* עו"ד גיל נדל הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא ויצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב.
חברת European Sport Merchndising היא בעלת סימן מסחר בשם Killy, בתחום ביגוד הסקי. הסימן נכתב בצבע לבן על רקע תיבה שחורה.
חברת Upcoming TM ביקשה לרשום בישראל סימן מסחר בשם Killah, בתחום ביגוד ואופנה, כאשר הסימן נכתב בצבע אדום.
רשם סימני המסחר קבע שהסימנים דומים ועלולים לגרום להטעיית הציבור וסירב לרשום את הסימן Killah. חברת Upcoming TM ערערה על כך לבית המשפט המחוזי.
הכרעת בית המשפט המחוזי בערעור:
על מנת לקבוע האם הדימיון בין שני סימני המסחר מגיע לכדי הטעייה נהוג להפעיל מבחן הקרוי "המבחן המשולש", שכולל שלושה תתי מבחנים: המבחן הפונטי-ויזואלי, מבחן סוג הטובין ומבחן סוג הלקוחות.
המבחן הפונטי ויזואלי- על פי מבחן זה (המוכר גם בשם "מבחן המראה והצליל") משווים את המראה של שני הסימנים ואת דרך הגייתם.
במקרה זה, קבע בית המשפט כי שני הסימנים הינם בעלי אורך שונה, והם מכילים סיומת פונטית שונה לחלוטין (KILL-Y לעומת KILL-AH), וגם דרך הגייתם שונה.
בית המשפט ציין גם כי סימן המסחר KILLY מוכר כרגע רק בתחום הסקי ומתבסס על שמו של גולש הסקי הצרפתי Jean Claude Killy, שם אשר מוכר היטב לקהל הצרכנים של אביזרי הסקי. מנגד, קבע בית המשפט כי משמעותה של המילה KILLAH בסלנג אמריקאי הינה "רצחני".
מבחינה ויזואלית קבע בית המשפט כי קיים שוני ויזואלי מהותי ביותר בין שני הסימנים.
מבחן סוג הטובין- במקרה שלפנינו, קבע בית המשפט כי היות וסימן המסחר KILLAH מיועד לאביזרי אופנה לנשים צעירות וסימן המסחר KILLY מיועד לתחום הסקי בלבד, לא מדובר באותם הטובין. רשם סימני המסחר קבע כי מדובר באותם טובין, לאור יכולתו של בעל סימן המסחר Killy להתרחב גם לתחום ההלבשה, אך בית המשפט דחה רעיון זה.
מבחן סוג הלקוחות- נפסק כי סימן המסחר "KILLY" פונה ל"חתך צר ומובחן של צרכנים, אפילו "מתוחכם ויודע דבר" - קהל חובבי הסקי בישראל.
לסיכום, לאחר שהשווה בין שני סימני המסחר על בסיס "המבחן המשולש", הפך בית המשפט את החלטת רשם סימני המסחר, והורה לרשום את סימן המסחר Killy.
סיכום ומסקנות:
מקרה זה הינו מקרה לא שגרתי, היות ולרוב לא הופכים בתי המשפט את החלטות רשם סימני המסחר.
במקרה שלפנינו, ייתכן ובית המשפט בחר לקבל את הערעור, כשהוא רואה לנגד עיניו את חופש העיסוק והתחרות של בעל הסימן המתחרה, המשליך גם על האינטרס הציבורי בתחרות חופשית ומשוכללת, שמביא בסופו של יום לירידה במחירים של מוצרים ולמגוון רחב יותר.
לאור זאת, ומאחר ומדובר במקרה לא ברור אלא במקרה גבולי, בחר בית המשפט שלא למתוח מעבר לנדרש את הגנת סימן המסר הרשום, ובחר לאפשר את רישום הסימן המתחרה.
[עש"א (מחוזי ת"א) 49831-01-11Upcoming TM SA נ' European Sports Merchandising, פסק-דין מיום 21.2.12, השופט גדעון גינת. ב"כ הצדדים - ל- Upcoming TM – עו"ד ריצ'רד לוטי; ל-European Sports Merchandising – עו"ד ד"ר שלמה כהן].
__________________________
* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.
* עו"ד גיל נדל הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא ויצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב.