תמיד הייתם אלה שמארגנים את המסיבות והאירועים בין המשפחה והחברים? הגיע הזמן שתעשו מזה קריירה!

כשג'ניפר לופז שיחקה את "מארגנת החתונות", אי שם בתחילת שנות האלפיים, כולנו קצת קינאנו בה (אם לא בגלל המקצוע שלה – לפחות בגלל חיי האהבה שהוא זימן לה). הצפייה בסרט נתנה את התחושה שהפקת אירועים היא מצד אחד העבודה המלחיצה ביותר בעולם, ומצד שני גם המתגמלת ביותר. אבל סרטים לחוד ומציאות לחוד, נכון? ובכן, לא בהכרח...
שזירת פרחים
 
הפקת אירועים הוא מקצוע (כן, מקצוע!) שהולך וצובר תאוצה בישראל ובעולם כולו. היות ומדובר בתחום רחב ידיים, המשיק לעולמות מקצועיים רבים, חשיבות הבנתו ומעמדו עלו מאוד בשנים האחרונות. כל בר מצווה וחתונה חייבת לרגש את המוזמנים כבר בשלב שליחת ההזמנה, עיריות ומועצות הבינו את חשיבות מיתוג הערים בעזרת חוויות האירועים, ורווחת העובדים באירועים חשובה היום יותר מתמיד.

בניגוד לתפיסה הרווחת, כדי להיות מפיק אירועים טוב לא מספיק להיות אדם נחמד או "איש של אנשים" (למרות שזה בהחלט הכרחי) וגם לא די להיות בעל אינטואיציה חדה ואהבה מולדת לארגון מפגשים. התכונות הללו אמנם חשובות ואף הכרחיות, אך ככל בעל מקצוע אחר, גם על מפיק האירועים ללמוד כיצד להשתמש בכלים ספציפיים, שיאפשרו לו למלא את מלאכתו בצורה מקצועית ואמינה.
 
 
מה בעצם כוללת הפקת אירוע?

מה בעצם כוללת הפקת אירוע? 4 חלקים עיקריים:
  1. התוכן. זה החלק שבו מפיק האירוע צריך להביא לידי ביטוי את מלוא היצירתיות שלו. יצירת התוכן של האירוע הוא השלב הראשון והמרכזי בתכנונו. כאשר הוא נעשה כהלכה, האירוע מעניק לנוכחים בו ערך אמיתי, שנשאר בזכרונם לזמן ממושך.
  2. הפן הטכני. כל אירוע והצרכים הטכניים שלו. למסיבה במועדון גמלאים למשל, אין טעם להביא סימולטור טיסה (אלא אם מדובר בגמלאי חיל האוויר...) מפיק האירוע חייב להתאים את האמלנטים הנכונים לאירוע הספציפי שהוא מפיק ולשלוט באספקט הטכני שלהם, החל בהבנה מלאה של היכולות הטכניות של כל אלמנט וכלה בתקציבו, נגישותו וכו'.
  3. הפרסום/שיווק. גם האירוע המושקע ביותר לא יהיה מוצלח אם אף אחד לא יגיע אליו. מפיק האירוע חייב להיות בקי בכל מדיות הפרסום ונגזרותיהן, שכן עליו מוטלת בין היתר גם האחריות לדאוג לכך שקהל היעד של האירוע ישמע על קיומו ויגיע אליו.
  4. הבטיחות. הכלל הראשון והחשוב ביותר בהפקה של כל אירוע הוא שהבטיחות תמיד מעל הכל. בכל שלב של הפקת האירוע, המפיק חייב תמיד להיות עם האצבע על הדופק ולוודא שהבטיחות מקסימלית, הן למבקרי האירוע והן למארגניו.

מפיק האירועים, האדם שעומד בראש מערך ההפקה, מרכז בידיו את כל קצוות המערך ההפקתי. הוא לב ליבו של הפרויקט וחייב על כן להיות בעל חוש מנהיגות, ראש יצירתי ואופי אסרטיבי. כדי להצטיין בעבודתו וליצור אירוע שיעביר ללקוחותיו את המסר החווייתי הרצוי, על המפיק להתמחות בכל האספקטים של הפקת האירוע שצויינו לעיל. כיום, את כולם ניתן ללמוד, לשכלל ולפתח, עד לרמה שבה הלחץ בהפקת האירוע הופך להיות חיובי, והסיפוק האישי שאחריו משאיר טעם של עוד, ממש כמו אצל מארגנת החתונות שגילמה ג'ניפר לופז.

אז היכן ניתן לקבל הכשרה בתחום הפקת האירועים? אחד המסלולים המומלצים בארץ הוא זה של המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א וחברת אלי לוי הפקות. קורסי המכללה העסקית מאפשרים לתלמידיה להיכנס לכל אחד מעולמות ההפקה הקיימים בארץ כיום, ולהתמחות בהפקת כל סוגי האירועים, בין אם פרטיים, עסקיים, ציבוריים וכו'.
 
משאיר טעם של עוד


אז אם גם אתם אלו שתמיד מנהלים את רשימות המוזמנים, ואם גם איתכם תמיד מתייעצים לקראת ההכנות למסיבה (ואתם עוזרים בשמחה) ואם גם לכם תמיד יש את ההברקה שאף אחד לא חשב עליה, או בקיצור, אם גם אתם מפיקים בנשמתכם, בואו לעשות מזה קריירה.