10 מיומנויות חשובות, שיהפכו אתכם למנהלי תפעול אפקטיביים מאת: לבנת קיזנר – מנכ"ל המכללה העסקית
ניהול התפעול עוסק בעיקר בתכנון, ארגון ופיקוח בהקשרים של ייצור או מתן שירותים. ככזה, הוא ממוקד אספקה וזאת בכדי להבטיח כי הארגון ממיר תשומות לתפוקות בצורה יעילה ואפקטיבית . התשומות עצמן יכולות להיות כל דבר החל מחומרי גלם , ציוד וטכנולוגיה וכלה במשאב האנושי.
להלן 10 תכונות שמנהל תפעול מוצלח נדרש להחזיק:
1. הבנת צרכי הלקוח
מנהל תפעול מוצלח צריך להבין בצורה מעמיקה את צרכי הלקוח. זה יכול
להיות בטיב המוצר, שרות לקוחות, מחיר הוגן או כל דבר אחר שיביא לשביעות
רצון גבוהה מצד הלקוח. ברגע שמנהל התפעול יודע מה הופך את הלקוחות שלו
למאושרים, הוא יוכל להתחבר אליהם ולספק את צרכיהם.
2. תקשורת יעילה
מנהל תפעול יעיל יודע כיצד לתקשר במישורים שונים עם כל סוגי האנשים. היכולת להעביר את המסר אל הצוות שלו, הממונים עליו, והכי חשוב הלקוחות שלו היא מיומנות חיונית והיא עומדת למבחן בכל יום. באמצעות מגוון רחב של כלי תקשורת, כולל טכניקות מילוליות, בכתב ובאמצעות שפת גוף, יוכל מנהל התפעול ליצור קרבה חמה עם כל בן אדם באשר הוא.
3. הבנת הביצועים הפיננסיים של הארגון
מנהלי התפעול אחראים ותורמים ישירות לביצועים הפיננסיים של הארגונים בהם הם עובדים. מנהל תפעול מצליח יודע כיצד להכין תחזיות מכירה ותקציבי הוצאות, ולנתח דוחות רווח והפסד ומאזנים. מנהל תפעול יעיל יהיה כזה שיפשט את תהליך יצירת התחזיות הפיננסיות באמצעות שימוש בתוכנות מחשב לתכנון עסקי, המאפשרת לו לבנות בלחיצת כפתור תחזיות, דוחות ותרשימים פיננסיים.
4. בעל כושר הנעה ומוטיבציוני
8. האצלת סמכויות
10. הבנת ערכי החברה
מנהלי תפעול אפקטיביים חייבים להבין לעומק את ערכי החברה ולפעול ביושר
והגינות לקדמם. אין לצפות מצוות העובדים לדבוק בערכי החברה אם המנהל עצמו
לא מפגין הבנה מלאה של אסטרטגיית החברה ופועל ככל שניתן לקדמה.
לסיכום, ככל שמנתחים יותר את השאלה של מי הוא מנהל התפעול אפקטיבי ואיזה מיומנויות הוא נדרש להחזיק מבינים, שכישוריו ויעילותו קשורים מאוד להצלחה המתמשכת של הארגון בו הוא עובד. ובעוד שכל הכישורים המפורטים לעיל חשובים בכדי שמנהל תפעול יהיה יעיל, מעל הכול חשובה ההכרה וההבנה שיש תמיד מקום לשיפור !
בהצלחה !