לוגיסטיקה גלובלית: אתגרים בעולם משתנה - מאת לבנת קיזנר

לוגיסטיקה גלובלית: אתגרים בעולם משתנה - מאת לבנת קיזנר

עברה עלינו שנה מלאת שינויים מאז שמגפת הקורונה פרצה לחיינו והשפיעה באופן מסיבי על הסחר העולמי  תוך שהיא מגבירה ביתר שאת את  האתגרים הלוגיסטיים הקיימים ברחבי העולם .

 

מה הם האתגרים העומדים בפני תעשיית הלוגיסטיקה בשנת 2021?

 

אין ספק, שהטכנולוגיה משפיעה במהירות ואף משתלטת על ענף הלוגיסטיקה, ורוב החברות מתקשות לעמוד בקצב החידושים המתרחשים בכל רגע נתון. 

למול זה, קהילת הסחר הבינ"ל עסוקה באימוץ כל פיסת טכנולוגיה דיגיטלית  כדרך להתקדם, לצמוח ולקצץ בעלויות

במאמר זה אנסה לסקור חלק מהפתרונות הטכנולוגיים החדשניים והמבטיחים, המאומצים  באופן נרחב ע"י השחקנים המובילים בניהול שרשרת האספקה .

 

1. רשתות 5G בעלות רוחב פס רחב יותר

עסקים רבים כבר משתמשים במערך הלוגיסטיקה בכלים אינטרנטיים בעזרת  IOT (Internet of things ) כדי לעקוב אחר מיקום המשלוחים, תוך שילוב של GPS וקישוריות אלחוטית. G5 לוקח את הטכנולוגיה לשלב הבא ומאפשר מעקב מתמשך אודות המצאות הסחורה עד לשנייה האחרונה.

עם מעקב אחר מיקום בזמן אמת, ספקי שירותים לוגיסטיים יכולים :

  • לספק עדכונים וסטטוסים בזמן אמת ללקוחות;
  • לזהות ולהבין עיכובים פוטנציאלים בזמן המשלוח;
  • להשתמש ב -AI כדי לייעל את נתיבי הצי, על סמך הנתונים העדכניים ביותר;
  • לחזות בדיוק מתי תגיע הסחורה.
    יתרונות אלה מסייעים לייעל את התחבורה, למזער עיכובים ולעזור ללקוחות להתכונן טוב יותר לקבלת סחורה.

2. הבלוקצ'יין

שרשרת האספקה מורכבת מאינספור סגמנטים. כל חוליה בשרשרת צריכה לתפקד באופן מיטבי בזכות עצמה, אך גם להתממשק עם החוליות האחרות. כשזה לא קורה, השרשרת מקרטעת ונתקעת. טכנולוגיית בלוקצ'יין, המזוהה בעיקר עם העברת כסף, היא זאת שיכולה לחבר באופן מאובטח, בטוח ומתקדם את כל החוליות בשרשרת האספקה. היתרון המרכזי של טכנולוגיית בלוקצ'יין הוא היכולת לעקוב, לנטר ולתעד הליכים שמתרחשים במקומות שונים ודרך מערכות שונות. מאחר והמידע מבוזר ולא מאוחסן בשרת אחד, כל פעילות נרשמת ומתעדכנת בזמן אמת אצל כל מי שיש לו גישה למידע.

 

3. פלטפורמות בינה מלאכותית  (AI) / Machine Learning (ML)

פלטפורמות אלה מאפשרות לחברות לאסוף כמויות אדירות של נתונים  היסטוריים ובזמן אמת, לעבד אותם באמצעות יישום של אלגוריתמים וטכניקות של למידת מכונה ובכך לספק  תחזיות בעלות ערך עצום לעסק.

בתחום שרשרת האספקה, חברות תוכנה מובילות בשרשרת האספקה פועלות באופן פעיל להטמעת יישומים קיימים עם AI ולימוד מכונה.

 

4. הובלות אוטונומיות

אנחנו שומעים לא מעט על פריצות דרך טכנולוגית בכל הקשור לרכבים אוטונומיים, אך אנו עדיין רחוקים כמה שנים מלראות משאיות אוטונומיות על הכביש

אני משערת שבעוד כארבע שנים נתחיל לראות משאיות אוטונומיות המעבירות מכולות  ללא נהגים . אך גם אם זה יקרה, אני מאמינה שהמשאיות האלה לא ייסעו בכל הנתיבים בפריסה ארצית, אלא הדגש יהיה על אספקה ​​בין נתיבים ספציפיים עבור לקוחות נבחרים.

 

5. מערכות בקרה מהדור הבא

מערכת בקרה  מתקדמת מאפשרת תיאום דיגיטלי מקצה לקצה בכל תהליך שרשרת האספקה  התיאומים הדיגיטליים מעצבים את האילוצים בתחום התחבורה, האחסנה, הייצור, וכך יכולים לייצר תכניות אופטימיזציה לטיפול בחריגים הבלתי נמנעים שעולים בכל חוליה בשרשרת האספקה.  בעבר מערכות בקרת שרשרת אספקה ​​נטו להתמקד יותר בטיפול במקרים חריגים במקום להשתמש באופטימיזציה אמיתית בכדי למקסם את השירות במחיר הנמוך ביותר.

 

6. אחסון אוטומטי

על אף העלויות הכרוכות ביצירת מחסן אוטומטי, יש לו יתרונות רבים, שעם הזמן מובילים לחסכון כספי משמעותי בעלויות השוטפות. החיסכון בא לידי ביטוי במספר משאבים:

  • חיסכון בכוח אדם – הן בכמות העובדים והן ברמת מיומנותם;
  • רמת בטיחות גבוהה יותר – היות והמיכון מחליף את בני האדם;
  • תפוקה גבוהה ויעילות רבה;
  • יצירת אופטימיזציה של המחסן המאפשרת אחסון צפוף ומקסום כמות הפריטים פר שטח, כולל מידוף ואחסון בגובה רב שאינו נגיש לבני אדם/מלגזות;
  • חיסכון בעלויות התפעול והקרקע;
  • דיוק ומהירות בתפעול המחסן.
 

7. טכנולוגיית Robotic Process Automation ) ) RPA

בשנים האחרונות טכנולוגייתRPA(Robotic Process Automation)צוברת פופולאריות בקרב ארגונים רבים. במיוחד בתקופה זו של אי-ודאות, בה הצורך בקבלת דאטה ערכית באופן יעיל ומהיר הוא מרכזי והכרחי, וכאשר ארגונים נאלצים למצוא פתרונות נוספים מלבד הישענות על הון אנושי, הרי שאוטומציה רובוטית הופכת רלוונטית יותר מתמיד

מדובר באוטומציה המאפשרלבוטתוכנה להחליף פעילות מחשב המבוצעת על ידי אנשים בנפח גבוה. הבוטים הללו יכולים לפתוח מסמכים ובסיסי נתונים, להעתיק דאטה בין תוכנות, לבצע השוואות ומשימות רוטיניות נוספות ומגוונות.  RPAהוא כלי אידיאלי עבור תהליכיםחוזרים ונשניםהמבוססים על חוקים קבועים, ושמשלבים מספר מערכות. 

רובוטי תוכנת RPA מתפעלים ומתקשרים עם מערכות ויישומים עסקיים כדי לייעל תהליכים ולהפחית את הנטל על עובדים אנושייםפתרון אוטומציה לתהליכים רובוטיים הינו גמיש ובעל יכולת  לשלב ביעילות תהליכי עבודה בכל הארגון כולו.

 

לסיכום, על רקע השינויים הגלובליים המסעירים והתנודות הרבות בעולם הלוגיסטי, עכשיו זה הזמן ללמוד כיצד לייעל ושפר את התהליכים הלוגיסטיים בכל חוליות שרשרת האספקה בכדי להיות מותאמים לעולם החדש.

 

למידע נוסף על קורסי רכש ולוגיסטיקה במכללה העסקית  לחצו כאן 

 

 

 

 

מאמרים נוספים בתחום:

פורום סחר חוץ ושיווק בינ"ל
המכללה העסקית באיגוד לשכות המסחר מציעה פלטפורמה אינטרנטית בנושא סחר חוץ, יבוא / יצוא ושיווק בינלאומי שבו תוכלו לשאול שאלות ולקבל עצות ממיטב המומחים.
קרא עוד
קורס סוכני מכס
סוכן מכס הינו המקצוע הבכיר ביותר בעולם הסחר הבינלאומי ותפקידו לייצג את היבואן ו/או היצואן מול המכס, משרדי ממשלה ורשויות מוסמכות נוספות. סוכן המכס רשאי לייצג את לקוחותיו רק בתנאי שהוסמך על ידי אגף המכס וקיבל רישיון מטעמו.
קרא עוד
קורס משלחים בינלאומיים
ההתפתחות העצומה בסחר הבינלאומי בעשור האחרון הגדילה את הביקושים למקצועות המחויבים ברישיון מטעם אגף המכס והם הפכו לנדרשים יותר ויותר במיוחד עם עליית מערכת שער עולמי של רשות המסים בינואר 2018. זהו תחום מגוון , אשר פותח הזדמנויות לתעסוקה בחברות עמילות מכס , יבוא ויצוא .
התפקיד של המשלח הבינלאומי הינו לשנע מוצרים ממדינה למדינה ולצורך העיסוק בתחום הוא מחויב ברשיון מטעם אגף המכס . המשלח הבינלאומי אינו המוביל אלא מומחה המשמש כמתווך בין בעל המטען למוביל הבינלאומי.
קרא עוד
קורס פקידי רישוי
ההתפתחות העצומה בסחר הבינלאומי בעשור האחרון הגדילה את הביקושים למקצועות המחויבים ברישיון מטעם אגף המכס והם הפכו לנדרשים יותר ויותר במיוחד עם עליית מערכת שער עולמי של רשות המסים בינואר 2018. זהו תחום מגוון , אשר פותח הזדמנויות לתעסוקה בחברות עמילות מכס , יבוא ויצוא.
קרא עוד