מאמרים בנושא רכש ולוגיסטיקה

בניית בסיס ספקים מנצח / ארז לוי
ארגונים מצליחים הם אלו אשר יודעים לבנות בסיס ספקים מנצח. בסיס ספקים זה עוזר לחברה להעצים את ביצועיה ולתת בשורה התחתונה יותר ללקוח הסופי ויותר לבעלי המניות.
קרא עוד
ניהול ביצועי ספקים / ארז לוי
ניהול ספקים הוא מקצוע – זוהי כבר תובנה מוכרת שניהול רכש וקניינות אינם מספיקים להוציא את המיטב בשרשרת האספקה. הגלובליזציה, התחרות הגדולה והתמקצעותם של ארגונים, הביאה לצמיחתו של מקצוע ניהול הספקים לרמות בכירות בארגון.
קרא עוד
טרנדים בעולם התוכנה, איך משלמים ומה מקבלים? / דורון לב
האם בכלל שווה לקנות היום תוכנות ולהתקין אצלכם בארגון? מתי עדיף לקנת שירותי ענן, מה זה רישיון תוכנה תקופתי, ומהו רישיון פרפטואלי?
איך בכלל מנהלים משא ומתן כאשר המוצר הוא לא חומרה שאפשר לראות אותה בעיניים, לכמת אותה, ולהשוות אותה אחד לאחד למוצר אחר?
קרא עוד
תכנון מלאי לארגונים יצרניים
הקדמה
כבר צוין לעיל שבארגונים יצרניים, תכנון הייצור מאורגן מראש וידוע בדרך כלל שנה קדימה. מכאן, שתכנון המלאי הוא על בסיס מוחלט (דטרמיניסטי) על-פי המוצרים שאותם צריכים לייצר בכל חודש.
קרא עוד
מה זה מכרז?
הרשו לנו לומר זאת כך ובאופן ברור: מכרזים הם הלב הפועם של עולם העסקים, והם משמשים ככלי מרכזי במיוחד לבחירת ספקים, קבלת שירותים או ביצוע פרויקטים. אבל רגע, מה זה מכרז בעצם? מדובר בתהליך מסודר שבו ארגון מפרסם דרישה כלשהי, כמו בניית מבנה, אספקת ציוד או שירות, ומזמין ספקים להציע הצעות. המטרה: לבחור את ההצעה הכי משתלמת – בין אם מבחינת מחיר, איכות, או שילוב של השניים. נשמע פשוט? לא כל כך. יש כאן הרבה חוקים, תקנות, ושיטות עבודה שכדאי להכיר.
קרא עוד
כמה מרוויח קניין רכש?
קניין רכש הוא אחד התפקידים המגוונים והמרכזיים בכל ארגון, במיוחד בעולם שבו כלכלה גלובלית ושרשראות אספקה מורכבות דורשות ניהול מקצועי ומדויק. תפקיד זה דורש אחריות רבה, מיומנויות ייחודיות ולא פעם גם עבודה מאומצת - מה שמעלה באופן טבעי את השאלה: כמה מרוויח קניין רכש? נכון, אנשים לא תמיד ששים לדבר על שכרם ועל כמה הם מרויחים - אבל אנחנו כאן כדי להכניס אתכם לקרביים של התעשייה, ולעזור לכם. להבין את התשובה לשאלה המכרעת הזו. במאמר הבא נפרק את שכר קנייני הרכש לגורמים - נסקור מהם תחומי אחריות קניין הרכש, מה משפיע על גובה המשכורת בתפקיד זה - ומה טווחי השכר המוכרים בתחום.
קרא עוד
מה זה מנהל תפעול?

ניהול תפעול הוא אחד התחומים המרכזיים בכל ארגון, המהווה את הבסיס לפעילות השוטפת והיעילה של העסק. אך למרות מרכזיותו של תחום זה, עדיין אחת השאלות הנפוצות ביותר היא מה זה מנהל תפעול בכלל? התשובה התמציתית מתמקדת בעובדה שזהו איש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר שביכולתו לשלב בין הידע התיאורטי לבין הפרקטיקה, לנהל צוותים, לשפר תהליכים ולשמור על רמות ביצועים גבוהות. מנהל תפעול אחראי על תכנון, יישום ופיקוח על תהליכים המבטיחים את התפקוד התקין של כל מחלקות הארגון. 

תפקיד זה דורש שילוב של מיומנויות ניהוליות, חשיבה אסטרטגית ויכולת להתמודד עם אתגרים יומיומיים בסביבה עסקית משתנה. אם אתם רוצים לדעת קצת יותר מכך, נצלול כעת למהות התפקיד ביתר פירוט כדי שתוכלו להבין את סך כל תחומי האחריות הרבים שלו, הכישורים הנדרשים לצורך מילוי התפקיד וכיצד תוכלו ללמוד אותו.


קרא עוד
היתרונות והחסרונות של בניית מדיניות בניהול הרכש וההספקה של הארגון / לבנת קיזנר
מדיניות הינה קווים מנחים כלליים לקבלת החלטות בארגון. בסיס המדיניות הינו רוטינות ודפוסים, כאשר המדיניות הארגונית נמצאת בראש, תחתיה המדיניות התפעולית ואחריה נהלים וכללים.
בדרך כלל המדיניות הארגונית, הנוגעת לכלל עובדי הארגון, נבנית על ידי ההנהלה הבכירה. המדיניות משקפת במידה מסוימת את האמונות והפילוסופיות של ההנהלה הבכירה . המדיניות ברמת הארגון מועברת לאחר מכן מטה אל ארגון ניהול הרכש וההספקה שם היא מורחבת. מדיניות ניהול הרכש וההספקה נופלת תחת הקטגוריה של מדיניות תפעולית. לדוגמה, לארגון יכולות להיות אתיקה או מדיניות כללית, שניהול הרכש והספקה מרחיב כדי לכסות על תחומי ניגוד אינטרסים , טיפול בספקים וכו' .
קרא עוד
פרק מתוך ספרו של ד"ר צבי לביא - "ניהול רכש מתקדם"
החל משנות השמונים של המאה העשרים, העולם העסקי משתמש במונח "שרשרת ההספקה " (SUPPLY CHAIN MANAGEMENT – SCM ) כדי לתאר את התהליך הקושר בין פונקציות כגון: רכש,ייצור, בקרת מלאי, מחסנים, הפצה פיזית והשירות ללקוח .
השיטה מנסה לקשר בין כל התחנות שהחומר עובר מרגע הפקתו כחומר גלם, דרך כל תחנות הפצתו והסבתו למוצר מוגמר ועד הגעתו לתחנתו האחרונה, הלא היא המשתמש הסופי. הנושא משך ועודנו מושך שורה נכבדה של חוקרים ומחברים בתחומים הרלוונטים, ניהול עסקי ואסטרטגי, ניהול לוגיסטי, ניהול רכש וכד'. ביניהם ניתן למצוא שמות כמו :
קרא עוד
חשיבות הפיקוח והבקרה על עבודת הארגון למול המטרות והיעדים /  לבנת קיזנר
אחד התפקידים המרכזיים של ניהול הוא לפקח על ביצוע העבודה בארגון בהתאם לתוכניות העסקיות . צוות ההנהלה של הארגון חייב להיות מסוגל להעריך את הביצועים הכוללים של הארגון, המחלקות, האנשים והספקים. יצירת מדדים משמעותיים, איסוף נתונים והפצת הממצאים, הם תפקידי המפתח בניהול. הדבר עלול להיות מורכב, מכיוון שאין קבוצה או אוסף אחד של מדדים המתאימים לכל ארגון ולכן אחריותו של הדרג הניהולי לייצר מדדים , שיסייעו לו לעמוד ביעדים העסקיים של הארגון.
תהליכי מדידת הביצועים נועדו לאפשר הגדרה ברורה של המטרות ומיקוד של כל המאמצים והמשאבים סביב היעדים העסקיים המרכזיים. תהליכים אלו מאפשרים מדידה ברורה של התוצאות לעומת הציפיות וכן סקירה תכופה להבטחה כי התנהגות הרצויה נאכפת, כך שניתן לנקוט בפעולות מתאימות כדי לפתור סטיות / אי התאמות לפי צורך.
קרא עוד
הדרך להצלחה בעולם הלוגיסטיקה באמצעות קורס ניהול לוגיסטיקה ומחסן ממוחשב בכיר
בעידן הדיגיטלי המתפתח, תחום הלוגיסטיקה עובר מהפכה של ממש. ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה והגלובליזציה יוצרת ביקוש הולך וגובר למקצוענים בתחום ניהול שרשרת האספקה. קורס ניהול לוגיסטיקה ומחסן ממוחשב בכיר מציע הזדמנות ייחודית לרכישת מקצוע מבוקש עם אופק תעסוקתי רחב, המשלב ידע טכנולוגי עם יכולות ניהול מתקדמות.
קרא עוד
איך לבחור קורס ניהול רכש, קניינות ולוגיסטיקה מתאים?
בעולם העסקי המודרני, ניהול רכש, קניינות ולוגיסטיקה הם תחומים מרכזיים המשפיעים על הצלחת הארגון. בחירת קורס מקצועי מתאים יכולה להוות נקודת מפנה בקריירה שלך ולפתוח בפניך הזדמנויות תעסוקה חדשות. במאמר זה נסקור את השיקולים המרכזיים בבחירת קורס מתאים ונעניק טיפים מעשיים למתלבטים ומתלבטות.
קרא עוד