מאמרים בנושא רכש ולוגיסטיקה

אנשי גבייה מצוינים הם אנשי מכירות מעולים ולהיפך מאת: רו"ח עידן סנוף
בעולם שבו חווית הלקוח מהווה אחד הנושאים העיקריים שהינם מפתח להישרדות וצמיחה של חברה, נקודות המגע של הלקוחות בשלב המכירה ובשלב הגבייה מעצבים את המפגש שבין רמת תפיסת איכות השירות של הלקוחות לציפיות שלהם ומשפיעים על נאמנות הלקוחות לחברה לאורך זמן ועל היכולת שלהם להמליץ על השירות או המוצר שקיבלו לאחרים.
קרא עוד
איך בוחרים את האסטרטגיות והטקטיקות האופטימליות לקבלת התוצאות הרצויות במשא ומתן? / מאת: לבנת קיזנר*

בחירת האסטרטגיות והטקטיקות האופטימליות למשא ומתן מצריכות תהליך הכנה מקדים. תהליך זה מצריך: ניתוח הצעת הספק, הצבת מטרות מוגדרות למו"מ, ניסוח העמדות האופטימיות, בחירת צוות המו"מ וקביעת סדר היום. במקרים רבים תהליך ההכנה לוקח זמן רב ומצריך מחקר וניתוח מקיפים.

קרא עוד
היתרונות והחסרונות של בניית מדיניות בניהול הרכש וההספקה של הארגון / לבנת קיזנר
מדיניות הינה קווים מנחים כלליים לקבלת החלטות בארגון. בסיס המדיניות הינו רוטינות ודפוסים, כאשר המדיניות הארגונית נמצאת בראש, תחתיה המדיניות התפעולית ואחריה נהלים וכללים.
בדרך כלל המדיניות הארגונית, הנוגעת לכלל עובדי הארגון, נבנית על ידי ההנהלה הבכירה. המדיניות משקפת במידה מסוימת את האמונות והפילוסופיות של ההנהלה הבכירה . המדיניות ברמת הארגון מועברת לאחר מכן מטה אל ארגון ניהול הרכש וההספקה שם היא מורחבת. מדיניות ניהול הרכש וההספקה נופלת תחת הקטגוריה של מדיניות תפעולית. לדוגמה, לארגון יכולות להיות אתיקה או מדיניות כללית, שניהול הרכש והספקה מרחיב כדי לכסות על תחומי ניגוד אינטרסים , טיפול בספקים וכו' .
קרא עוד
אין גבול ליצירתיות במשא ומתן / חגי הירש
וכך הסקתי מהאיש החכם ההוא: במשא ומתן, יצירתיות בגיוס האינטרס, הוא שורש לפתרון כל בעיה מסחרית.
קרא עוד
גילוי ביקוש והצע עדכני לקראת מו"מ / חגי הירש
בשוק תחרותי, ביקוש והצע הינו הגורם המשפיע ביותר על תנודות מחיר. בין אם אנו לקראת מו"מ חד פעמי או מתמשך וארוך טווח, נאסוף תחילה מודיעין המגלה ביקוש והיצע עדכני להכרת כוחות ולחצי שוק עדכניים.
קרא עוד
טובים השניים מין האחד? לא תמיד / חגי הירש
אחד הגורמים המשפיעים על שיחת המשא ומתן - הוא פורום משתתפיו. אנו לא תמיד נותנים את מלוא הדעת את מי, אם בכלל, נכון לצרף מטעמנו לפגישת המשא ומתן. השלכות התאמתו או מוכנותו של המצטרף מידיים, וההווה- לא ממהר לסלוח.
קרא עוד
טרנדים בעולם התוכנה, איך משלמים ומה מקבלים? / דורון לב
האם בכלל שווה לקנות היום תוכנות ולהתקין אצלכם בארגון? מתי עדיף לקנת שירותי ענן, מה זה רישיון תוכנה תקופתי, ומהו רישיון פרפטואלי?
איך בכלל מנהלים משא ומתן כאשר המוצר הוא לא חומרה שאפשר לראות אותה בעיניים, לכמת אותה, ולהשוות אותה אחד לאחד למוצר אחר?
קרא עוד
10 מיומנויות חשובות, שיהפכו אתכם למנהלי תפעול אפקטיביים מאת: לבנת קיזנר – מנכ"ל המכללה העסקית
ניהול התפעול הוא תחום שלרוב בוחנים אותו בצורה לא נכונה, בשל אופיו הרב תחומי. עם זאת, הפונקציה הזו מאוד חשובה להצלחת הארגון ורווחיותו לעיתים קרובות נחה על כתפיה.
אז מה זה ניהול התפעול ואלו מיומנויות יהפכו את מנהל התפעול לאפקטיבי ויעיל?
ניהול התפעול עוסק בעיקר בתכנון, ארגון ופיקוח בהקשרים של ייצור או מתן שירותים. ככזה, הוא ממוקד אספקה וזאת בכדי להבטיח כי הארגון ממיר תשומות לתפוקות בצורה יעילה ואפקטיבית . התשומות עצמן יכולות להיות כל דבר החל מחומרי גלם , ציוד וטכנולוגיה וכלה במשאב האנושי.
קרא עוד
דחוף דחוף...עצור! ערכם של לוח הזמנים ותיאום ציפיות במשא ומתן / דורון לב
כמה זמן אפשר לנהל משא ומתן עד לסגירת עיסקה? מה ערכו של לוח הזמנים? ומה מאבדים בדרך כאשר לוח הזמנים אינו מוגדר מראש או שאחד הצדדים אינו מכבד אותו?
קחו כמשל את המו"מ עם הפלסטינים. תהליך רב שנים שאף אחד כבר לא יודע מתי, ואם הוא בכלל יסתיים, הצדדים נעשים סקפטים יותר ויותר עם השנים, והסיכוי הולך ונמוג ככל שהזמן חולף.
קרא עוד
מאבק ההטעייה באריזות עוגיות הסנדביץ' מגיע לסיומו / עו"ד גיל נדל, גלעד פז
לאחרונה, הגיע לקיצו מאבק משפטי רווי יצרים בשוק הממתקים הישראלי. מדובר במאבק משפטי בין חברת Kraft foods global brands LLC, יצרנית עוגיות הסנדביץ' הידועות במותג OREO, לבין חברת י. מרבה ישראל בע"מ, יבואנית מוצר הולנדי מתחרה בשם Go-Go's.
קרא עוד