סחר בינלאומי, עמילות מכס ושילוח בינלאומי
קורסים בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניסדנאות וימי עיון בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניאירועים בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרונילמה ללמוד אצלנו סחר בינלאומי, עמילות מכס ושילוח בינלאומי?מרצי המכללה בתחום סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניבוגרינו ממליצים על קורסי סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניתמונות מקורסים והשתלמויות בסחר בינלאומיסרטונים על קורסי סחר בינלאומי ומסחר אלקטרונימאמרים בנושא סחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניספרות בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרונימשרות בסחר בינלאומי ומסחר אלקטרוניפורום סחר חוץלאיזה קורס אתה מתאים?בקרוב מהפכה בעולם הייצוא הדו שימושי – בקשות לרישיונות ולאישורים יוגשו באופן מקוון
לקראת המעבר של משרדי הממשלה למערכת 'מסלול' ,שתאפשר להגיש באופן מקוון טפסי בקשות לרישיונות ולאישורים בייצוא , המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז קיימה היום (17.6.15) כנס בנושא חידושים ועדכונים בתהליך הייצוא הדו שימושי, בהשתתפות גורמים בכירים מהנהלת המכס ומשרד הכלכלה, ומאות יצואנים וסוכני מכס.
מכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז קיימה הבוקר (17.6.15) כנס בנושא חידושים ועדכונים בתהליך הייצוא הדו שימושי, בהשתתפות מאות יצואנים ונציגי חברות שילוח ועמילות מכס. בין מרצי הכנס: מהנדס דוד חורי - מנהל תחום בכיר יצוא וכללי מקור ברשות המסים בישראל, דורון אברהמי- מנהל מינהל סביבה ופיתוח בר קיימא במשרד הכלכלה, אורנה שקולניק -אגף מערכות מידע במשרד הכלכלה ומר ירון כהן – מפקח ארצי, יצוא בטחוני ודו שימושי ברשות המיסים.
הכנס התמקד במעבר הצפוי, בחודשים הקרובים, של תהליך הייצוא הדו שימושי למערכת 'מסלול'. מערכת זו אשר תאפשר לכלל הייצואנים ועמילי המכס להגיש באופן מקוון טופס בקשות לרישיונות ולאישורים בייצוא מרשויות מוסמכות ולהתעדכן בכל עת במצב הטיפול בבקשות, החל משלב הבקשה ועד לשלב האישור למכס.
מערכת 'מסלול', שהחלה בשלב הראשון בייבוא , הינה מיזם משותף של המכס, ממשל זמין, משרד הכלכלה והרשויות המוסמכות השונות. היא מהווה חלק מהגשמת חזון משותף לשיפור השירות הממשלתי הניתן לכלל הציבור בתחום סחר החוץ. מערכת מסלול בייצוא תייעל תהליכי עבודה הן למכס והן למשתמשים ותאפשר חסכון משמעותי בעלויות וקיצור לוחות הזמנים לקבלת אישורים ורישיונות. מול זה, המערכת תאפשר למכס להגביר את הפיקוח והאכיפה בכל הקשור לחוקיות הייצוא.
המערכת החדשה תחייב כל יצואן להזין סיווג בן 9 ספרות בעת הזנת הבקשה לקבלת רישיון יצוא דו שימושי או כל אישור אחר אשר ידרש במסגרת חוקיות הייצוא.
בשלב מאוחר יותר, המכס יחייב כל יצואן לחתום על תצהיר יצואן מסודר, כפי שמתבצע בייבוא.
המערכת החדשה צפויה לפעול בעוד 3 חודשים. כאשר, בשלב הראשון המכס יהיה סובלני להפרות כאלו ואחרות בחוקיות הייצוא, אך בשלב הבא, הוא יפעיל אכיפה מוגברת וענישה ולכן ההערכות המוקדמת מחויבת ובלתי נמנעת.
האכיפה במערכת 'מסלול' תתאפשר כבר עם הגשת תעודת האחסנה, טרם אחסון הטובין בנמל, בשונה מהמצב היום.
לדברי לבנת קיזנר, מנהלת המכללה העסקית בלשכת המסחר תל אביב והמרכז, "מטרת הכנס הייתה להדגיש בפני המשתתפים, סוכני המכס והייצואנים, כי עליהם להתמקצע בכל הקשור לתהליך הייצוא הדו שימושי מול הרגולטור. ברגע שהמערכת תחל לפעול לא ניתן יהיה להזין נתונים חלקיים ללא סיווג או אישורים נחוצים. התהליך יהיה ממוחשב באופן מלא ומקושר מול כל הגורמים הרלוונטיים , מצב שיאפשר ליירט כל מוצר שלא יעמוד בחוקיות הנדרשת. יחד עם זאת, מדובר במהפכה של ממש בכל הקשור לתהליך הייצוא, שיאפשר לייצואנים לחסוך זמן ועלויות."
הכנס התמקד במעבר הצפוי, בחודשים הקרובים, של תהליך הייצוא הדו שימושי למערכת 'מסלול'. מערכת זו אשר תאפשר לכלל הייצואנים ועמילי המכס להגיש באופן מקוון טופס בקשות לרישיונות ולאישורים בייצוא מרשויות מוסמכות ולהתעדכן בכל עת במצב הטיפול בבקשות, החל משלב הבקשה ועד לשלב האישור למכס.
מערכת 'מסלול', שהחלה בשלב הראשון בייבוא , הינה מיזם משותף של המכס, ממשל זמין, משרד הכלכלה והרשויות המוסמכות השונות. היא מהווה חלק מהגשמת חזון משותף לשיפור השירות הממשלתי הניתן לכלל הציבור בתחום סחר החוץ. מערכת מסלול בייצוא תייעל תהליכי עבודה הן למכס והן למשתמשים ותאפשר חסכון משמעותי בעלויות וקיצור לוחות הזמנים לקבלת אישורים ורישיונות. מול זה, המערכת תאפשר למכס להגביר את הפיקוח והאכיפה בכל הקשור לחוקיות הייצוא.
המערכת החדשה תחייב כל יצואן להזין סיווג בן 9 ספרות בעת הזנת הבקשה לקבלת רישיון יצוא דו שימושי או כל אישור אחר אשר ידרש במסגרת חוקיות הייצוא.
בשלב מאוחר יותר, המכס יחייב כל יצואן לחתום על תצהיר יצואן מסודר, כפי שמתבצע בייבוא.
המערכת החדשה צפויה לפעול בעוד 3 חודשים. כאשר, בשלב הראשון המכס יהיה סובלני להפרות כאלו ואחרות בחוקיות הייצוא, אך בשלב הבא, הוא יפעיל אכיפה מוגברת וענישה ולכן ההערכות המוקדמת מחויבת ובלתי נמנעת.
האכיפה במערכת 'מסלול' תתאפשר כבר עם הגשת תעודת האחסנה, טרם אחסון הטובין בנמל, בשונה מהמצב היום.
לדברי לבנת קיזנר, מנהלת המכללה העסקית בלשכת המסחר תל אביב והמרכז, "מטרת הכנס הייתה להדגיש בפני המשתתפים, סוכני המכס והייצואנים, כי עליהם להתמקצע בכל הקשור לתהליך הייצוא הדו שימושי מול הרגולטור. ברגע שהמערכת תחל לפעול לא ניתן יהיה להזין נתונים חלקיים ללא סיווג או אישורים נחוצים. התהליך יהיה ממוחשב באופן מלא ומקושר מול כל הגורמים הרלוונטיים , מצב שיאפשר ליירט כל מוצר שלא יעמוד בחוקיות הנדרשת. יחד עם זאת, מדובר במהפכה של ממש בכל הקשור לתהליך הייצוא, שיאפשר לייצואנים לחסוך זמן ועלויות."