מכתב המלצה על קורס יבוא יצוא מתלמיד ממחזור 124

לצוות המכללה העסקית באיגוד לשכות המסחר:

אבקש להודות על הקורס יבוא יצוא וסחר חוץ בו השתתפתי בשנה החולפת.
הקורס, 'ספינת הדגל' של המכללה העסקית, כפי שאתם מכנים אותו, הוא אכן עומד בציפיות, ובסטנדרט הגבוה שהצבתם לו.
ראשית הוא מאוד מגוון- מבחינת הנושאים המועברים וצוות המרצים המקצועי והמנוסה. הניסיון רב השנים ניכר אצל כל המרצים המעבירים את הנושאים בקורס.
כולם, מומחים בתחומם, בעלי ידע רב ו'מביני עניין'. אנשי שטח, מקצוענים, ומרצים רציניים ובד בבד גם נעימים, חביבים ונגישים, לשאלות, הבהרות והתייעצות גם מעבר לנושאי הקורס הפורמליים.
אלה הם, מן העניינים המהווים חלק בלתי נפרד מעבודתנו היומיומית בתחום היבוא, יצוא והסחר הבינ"ל, אם כגורמי לוגיסטיקה ורכש בחברות- יצרניות או מסחריות, ואם כאנשים השואפים להקים עסק מצליח שיפעל בסחר החוץ באופן קבוע.
הנושאים עצמם, מגוונים למדי. החומר הלימודי עשיר ומקיף – מכסה את המורכבויות והממשקים באופן ראוי ורב.
החל מתנאי המכר בסחר הבינלאומי, ששליטה בהם הכרחית לעבודה השוטפת מול ספקים ולקוחות בחו"ל, אמצעי התשלום והאפשרויות השונות, המצב המשפטי, מבחינת חוקיות היבוא מחד והסכמי הסחר בין מדינות מאידך. ולבסוף, אופן חישוב עלויות היבוא, שהבנתו, מביאה כמעט בהכרח, לייעול התהליכים והתייעלות הרכש בכללותו.
 
אני שמח כי ניתנת לי האפשרות להמשיך וללמוד, ולהתמקצע בסחר החוץ באמצעות קורסי ההמשך במכללה, אלה שיאפשרו להגיע להתמחות נוספת בענף והיות מוכן לבחינות המדינה לקבלת רישיונות עיסוק רשמיים.
 
אני רואה בסחר החוץ והלוגיסטיקה הבינ"ל, כמקצוע לכל דבר, ומודה למכללה העסקית בלשכת המסחר על שאפשרה וממשיכה לאפשר לי את ההתמחות והתמקצעות בו (ולחברת אר.אר.סאט את הנכונות וההשקעה).
 
בהערכה רבה,
שיאון הרצוג
מנהל יבוא-יצוא
אר.אר.סאט