×

קורס דירקטורים ונושאי משרה בכירה

קורס דירקטורים ונושאי משרה בכירה

קורס דירקטורים ונושאי משרה בכירה מיועד להקנות לסטודנטים היכרות עם הדין והפרקטיקה, הבנת מכלול השיקולים הרלוונטים (משפטיים, פיננסיים ועסקיים), לתפקודם בתאגידים ולניהול תקין. על דירקטורים ונושאי משרה בכירה כיום לקבל החלטות לפי תהליך סדור, מקצועי ומובנה שעיקרו קבלת מידע ולימוד מעמיק של הנושאים שעל הפרק. לפיכך הקורס מהווה נדבך חשוב בהצטיידות המשתתפים בידע ובכישורים החיוניים הדרושים להובלת ניהול תאגידי יעיל


ככל שהדינמיקה הארגונית ממשיכה להתקדם, להשתכלל ולהתפתח, ובעולם של שינויים רגולטוריים תכופים ובחינות חיצוניות מוגברות - כך הולך ונעשה חשוב יותר ההכרח לקיים הכשרת דירקטורים ונושאי משרה, כדי לנווט בין המורכבויות הללו בדייקנות, ביושרה ובמקצועיות. האחריות המוגברת והמורכבת החלה על דירקטורים ונושאי משרה בעידן של ממשל תאגידי, רגולטורי ומשפטי מחייבת ללמוד את הדרישות הרגולטוריות החדשות ולהתעדכן במגמות המתפתחות של הממשל התאגידי. 


בעולם של ימינו, פיתוח יכולות ומיומנויות מתקדמות הרלוונטיות לניהול דירקטוריון, לבקרה ולפיקוח על תפקוד חברות ועמותות הוא דבר נדרש. על כן נלמדות בקורס יכולות ניהול רחבות וחוצות ארגון כמו ניתוח דוחות כספיים ויחסים פיננסיים, סקירת דוחות מיסוי למיניהם, היכרות עם היבטי מיסוי ושוק ההון והתנהלות מול רואה החשבון והמבקר הפנימי


קורס דירקטורים ונושאי משרה משמש כצינור ללמידה מתמשכת ומעצים את המשתתפים בו להישאר ערניים, זריזים ומגיבים בזמן לנוכח הסטנדרטים ההולכים ומשתנים כל הזמן של רגולציה ממשלתית ודינמיקת שוק


לוקחים את היתרון הניהולי צעד קדימה: הבונוס הגדול של קורס דירקטורים ונושאי משרה


מעבר למיומנויות הניהול הטכניות, קורס דירקטורים ונושאי משרה במכללה העסקית מעניק למשתתפיו יתרון גדול, על ידי טיפוח יכולות מתקדמות החיוניות לניהול אפקטיבי של דירקטוריון - כולל תכנון אסטרטגי, ניהול סיכונים, עסקאות בעלי שליטה והתנהלות מול משולש הכוחות של כל חברה: בעלים, דירקטוריון והנהלה. אפילו ננהל סימולציות עבור משתתפי הקורס כמקרי בוחן

 

יתר על כן, מתוך הכרה באופיים הגלובלי וחובק העולם של עסקים מודרניים, הקורס מתעמק גם בסוגיות בינלאומיות של ממשל תאגידי וציות. המשתתפים מקבלים תובנות לגבי מסגרות רגולטוריות גלובליות, נוהלי ממשל חוצי גבולות ומגמות מתפתחות בממשל התאגידי בזירה הבינלאומית. פרספקטיבה רחבה יותר זו מציידת דירקטורים ונושאי משרה בהבנה מגוונת של הסביבה העסקית העולמי, ומאפשרת להם לנווט בין סביבות רגולטוריות מגוונות והקשרים תרבותיים שונים בעדינות ועם יכולת הסתגלות.

 

לאורך כל קורס דירקטורים זה מושם דגש על טיפוח תרבות ארגונית של יושרה והתנהלות אתית ללא משוא פנים, על מנת להבטיח שכלל ההחלטות מתקבלות לטובת התאגיד ובעלי השליטה בו. בשורה התחתונה משתתפי קורס דירקטורים ונושאי משרה בכירה מאותגרים כדי לפתח הבנה משמעותית של חובותיהם וזכויותיהם, מתוך הכרה בחשיבות של הפעלת גילוי נאות, הפעלת שיקול דעת עצמאי והימנעות מניגודי עניינים. באמצעות תיאורי מקרה אינטראקטיביים, סימולציות ותרגילים מעשיים, התלמידים מצוידים בכלים ובמסגרות המעשיות הדרושים כדי לנווט בתרחישים עסקיים מורכבים בביטחון ובבהירות.

 

המכללה העסקית של איגוד לשכות המסחר, ארגון העסקים של ישראל, גאה להזמינכם להשתתף בקורס איכותי ומקצועי זה המותאם לקהל המקצועי ולמנהיגים הבאים של העולם העסקי של ימינו. על ידי טיפוח של למידה מתמשכת ומצוינות, הקורס - שמשמש קרקע פורייה עבור הכשרת דירקטורים ונושאי משרה בכל תחומי התעשייה - מעצים את משתתפיו, מעודד אותם למלא את תפקידם בהצטיינות, ומניע קדימה הצלחה ארגונית מתמשכת, והכל בסביבה עסקית שהולכת ונעשית מורכבת ודינמית יותר ויותר. 

 

מרכז הקורס:

רואה חשבון ועורך דין שמחה לב, בעל תואר ראשון בכלכלה ובחשבונאות ותואר ראשון ושני במשפטים.

שימש בעברו מבקר בכיר ברשות המיסים ובבורסה לניירות ערך בת"א.

בעל ניסיון מעשי בראיית חשבון ועריכת דין, בתוספת עיסוק בשירותים נלווים, כגון: מיסים, מתן חוות דעת משפטיות ומקצועיות, גישור מטעם בית המשפט, חיסכון ארוך טווח והערכות שווי חברות ועסקים.

מרצה בכיר במסלול ראיית חשבון ומנהל עסקים MBA במספר מוסדות אקדמיים בישראל, בקורס דירקטורים וייעוץ עסקי.

 

מהי מטרת הקורס?

ביהמ"ש העליון: "להיות דירקטור משמעותו למלא תפקיד מרכזי בחברה. להיות דירקטור משמעותו לנקוט את כל האמצעים שדירקטור סביר היה נוקט בהם להגשמת תפקידו 
                         בחברה"

                         בכך קבע בית המשפט סטנדרט חדש למעמדו של הדירקטור

  • להקנות ידע מקצועי וניהול, כלים מעשיים לדירקטורים לשם שיפור תהליכי קבלת החלטות בדירקטוריון.
  • הקורס יעניק כלים והבנה מעמיקה בנושאי משפט, דיני תאגידים
  • הקורס יעניק כלים והבנה מעמיקה בעולם העסקים החשבונאות הביקורת, המיסוי ושוק ההון.

מיהו קהל היעד?

מנכ"לים, דירקטורים מכהנים, נושאי משרה בחברות פרטיות וציבוריות, מנהלים המעוניינים לכהן כדירקטורים בחברות, יועצים משפטיים, רו"ח, וכל המנהלים בארגונים ובמפעלים המועמדים לתפקיד דירקטור ודירקטורים בפועל המעוניינים להעשיר את תחומי הידע שלהם.

מהם נושאי הלימוד?

*משולש הכוחות בחברה: בעלים, דירקטוריון והנהלה

*חובות וזכויות הדירקטור

*חובת הזהירות והמיומנות

*אתיקה וחובת האמונים

*עסקאות בעלי שליטה

* רואה החשבון והמבקר הפנימי

* ועדות הדירקטוריון

*ניהול סיכונים

* דוחות כספיים

*ניתוח דוחות כספיים ויחסים פיננסיים

*היבטי מיסוי

* שוק ההון

* סימולציות של ישיבות דירקטוריון  case studies

*ועוד...

מהי מתכונת הקורס?

13 מפגשים, אחת לשבוע, בין השעות 17:00-20:30

במכללה העסקית של לשכת המסחר, חשמונאים 84, ת"א 

תעודת גמר

תעודת גמר
הגדל תמונה

לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה מטעם המכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז בחסות 3 ארגונים בינלאומיים.

מיהם המרצים בקורס?

מרכז הקורס - רואה חשבון ועורך דין שמחה לב, בעל תואר ראשון בכלכלה ובחשבונאות ותואר ראשון ושני במשפטים.

שימש בעברו מבקר בכיר ברשות המיסים ובבורסה לניירות ערך בת"א.

בעל ניסיון מעשי בראיית חשבון ועריכת דין, בתוספת עיסוק בשירותים נלווים, כגון: מיסים, מתן חוות דעת משפטיות ומקצועיות, גישור מטעם בית המשפט, חיסכון ארוך טווח והערכות שווי חברות ועסקים.

מרצה בכיר במסלול ראיית חשבון ומנהל עסקים MBA במספר מוסדות אקדמיים בישראל, בקורס דירקטורים וייעוץ עסקי.

מרצים אורחים:

ד"ר ניר שנידרמן:

עו"ד ונוטריון המומחה וחוקר בתחומי המשפט העסקי, הפלילי, הבינלאומי והמקומי.

הוא מייעץ משפטית לכמה מרשויות המדינה ומלווה חברות בהקמה ובמהלך פעילותן.

בנוסף להרצאותיו במכללה העסקית של לשכת המסחר, הוא מרצה גם באונ' בר אילן, המרכז האקדמי פרס והמכללה האקדמית באשקלון. בשנים האחרונות מלמד בקורסים לדירקטורים ונושאי משרה בכירה.

 

לבנה שיפמן:

מכהנת כדירקטוריון חיצוני בבנק דיסקונט וכן כדירקטורית בארגונים (קבוצת עוגן, קרן שמש, העמותה לחקלאות מודרנית). אשת בנקות ופיננסים. מכהנת כחברת וועדת השקעות בגוף מוסדי, מלווה ארגונים ורשויות בניהול תיק הנוסטרו.

לשעבר יו"רית דירקטוריון של בנק ציבורי, בעלת תואר שני במשפטים לבוגרי מנהל עסקים

סיום קורס דירקטורים ונושאי משרה בכירה -  מחזור א'

אתמול הסתיים לו מחזור ראשון של קורס דירקטורים ונושאי משרה בכירה בהנחייתו של עו"ד ורו"ח שמחה לב

צוות המכללה העסקית מאחל בהצלחה לכל הסטודנטים והסטודנטיות 

קרא עוד