Content expieredפג תוקפו של תוכן זה

קורס פקידים רשויים- מרתון הכנה לבחינות אגף המכס

פקיד רישוי משמש כשליחו של סוכן המכס או היבואן מול שלטונות המכס במגוון רחב של תפקידים, אדם שאינו פקיד רישוי לא רשאי לבצע פעולות מכס מול שלטונות המכס.
תפקידו הוא בין השאר לסייע לסוכן המכס והיבואן בהכנת המסמכים לשחרר טובין מיובאים מהמכס ולסייע ביצוא טובין, לטפל בבדיקות, אחסנות והעברת מסמכים.
על פקיד הרישוי להתמצא בחישוב מסי יבוא, מסמכי ההובלה, חשבונות מכר, הסכמי סחר עליהם חתומה מדינת ישראל, פקודת המכס, סוגי רשימונים, חוקיות היבוא ועוד ולאחר חמש שנים הוא רשאי לחתום על רשימוני יבוא המוגשים למכס.

מטרת הקורס:
ללמד  את כל הנושאים הקשורים לסחר הבינלאומי ולהכין את התלמידים בצורה המיטבית לבחינות המכס לשם קבלת תעודת פקיד רישוי מוסמך מטעם המכס.
במסגרת הקורס ישולב מרתון הכנה לבחינת המכס.
 
תכני הלימוד העיקריים:
  1. חוקיות יבוא יצוא  
  2. מונכי המכר
  3. תעריף המכס וסיווג
  4. תובלה ימית ואווירית
  5. תהליכי שחרור ממכס
  6. שיטות תשלום בינלאומיות
  7. צווי יבוא ויצוא         
  8. מסמכים בסחר חוץ 
  9. חוק מס קנייה 
  10. פקודת המכס 
  11. רשומון היבוא
  12. שחרור לאוטונומיה
  13. הסכמי סחר
  14. חוק מסים עקיפים
  15. אילוצי הגשה והתרה בתהליך שחרור 
קהל יעד: 
תלמידים שלמדו בעבר ולא ניגשו לבחינה, תלמידים שנכשלו בבחינה בעבר, עובדים ותיקים ומנוסים בענפי הסחר הבינלאומי בעלי ידע בתחום, פקידים רשויים שמעוניינים לרענן ולעדכן את הידע שלהם, פקיד ומנהלי יבוא של יבואנים.
 
מועד ומתכונת הקורס:
הקורס הכולל 25 מפגשים, ייפתח בתאריך 04.09.11 ויתקיים בימי ראשון  בין השעות 17:15-20:15 בבית לשכת המסחר ת“א והמרכז-רחוב החשמונאים 84, ת“א. 

לידיעתך: הוראות מס הכנסה בקשר להדרכה והשתלמות מקצועית לעובדים, קובעות שכאשר העובד נשלח מטעם המפעל/ המוסד לצורך הכשרה והשתלמות לשם שמירת רמתו המקצועית או לשיפור אופן פעולתו יחשב שכר הלימוד ע"י המפעל/ המוסד כהוצאה מוכרת ואין ההשתלמות נחשבת כהטבה זקיפה המחייבת את העובד בתשלום מס

לפרטים נוספים ולהרשמה ניתן לפנות למחלקת ההדרכה בטלפון: 8111*