×
יום עיון בנושא: הרגולציה הישראלית ליבוא ציוד אלחוטי
מחזורים קרובים ביום עיון הרגולציה הישראלית ליבוא ציוד אלחוטי
 

יום עיון בנושא: הרגולציה הישראלית ליבוא ציוד אלחוטי

יום עיון בנושא: הרגולציה הישראלית ליבוא ציוד אלחוטי
כידוע, תקנות הטלגרף האלחוטי (אישורי התאמה), התשפ"א- 2021 יחד עם תקנות הטלגרף האלחוטי (פטור מרישוי), התשפ"א-2021 החליפו יחד באפריל 2021 את צו הטלגרף האלחוטי (אי תחולת הפקודה) (מס' 2), התשמ"ב-1982 ואת התנאים ההנדסיים המנויים בו.
תקנות הטלגרף האלחוטי (פטור מרישוי) מקנים פטורים ביבוא מגוון מוצרים כגון טאבלטים, מחשבים נייחים וניידים, ציוד היקפי למחשב (עכבר, מקלדת), צג מחשב, מזרים וידאו (Streamer), מצלמות (דוגמת מצלמות לרחפנים, אופניים ואופנועים, מצלמות מקצועיות ועוד- למעט מצלמות אבטחה ומצלמות תינוק), משקל דיגיטלי ועוד.תקנות אישורי ההתאמה כוללות פירוט נרחב של הדרישות והחובות החלות על יבוא ציוד תקשורת אלחוטי. "אישור התאמה" הוא היתר לייבוא של מכשירים אלחוטיים, ובמקרה של ייבוא מסחרי הוא ניתן לרוב לתקופה של שנתיים.בחלוף הזמן מאז הותקנו התקנות בשנת 2021, ועדת התדרים החליטה להקצות פסי תדרים רבים נוספים לשימוש הציבור, וכן להקל בתנאים ובמגבלות ההנדסיות של חלק מפסי התדרים המפורטים היום בתקנות.

ביום העיון ילנה בסקיס, תרחיב כיצד לייבא ציוד תקשורת אלחוטי, תסביר על מסלולי היבוא השונים, תהליכי העבודה לווידוא עמידה של מוצר התקשורת בדרישות המקומיות (לרבות התאמת תחומי התדרים), מזעור הסיכון שיתבצעו טעויות שיחשפו יבואנים לאכיפה ולמגבלות על היבוא ולבסוף- תסקור את המוצרים שפטורים מהדרישות.

כמו כן, מירב קפלן תסביר ותעדכן על הרפורמות בתקינה המתייחסות לדרישות הבטיחות של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה.

נושאי הלימוד:

פקודת הטלגרף האלחוטי
תקנות התאמה
תקנות הפטור
סוגי הבקשות
אישורים לפי הצהרה
אופן הגשת הבקשה
טעויות נפוצות
דוגמאות ינתנו במהלך ההשתלמות
הרפורמות העדכניות ביבוא מוצרים שחל עליהם תקן רשמי
שאלות ותשובות

מי הם מרצי יום העיון?

ילנה בסקיס, מנהלת תחום בכיר ציוד אלחוטי וציוד קצה קווי , משרד התקשורת, בעלת תואר שני בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה, 26 שנות ניסיון בתחום התקשורת .

מירב קפלן- סגנית מנהל אגף יבוא מכס ותקינה בלשכת המסחר מזה 4 שנים, וליוותה את הטמעת הרפורמה הראשונה בתקינה ואת הרפורמה הנוכחית. בוגרת תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת מאונ' ת"א, ובוגרת קורס יבוא, יצוא וסחר בינ"ל וקורס יבוא במזון במכללה העסקית של לשכת המסחר.

מהי מתכונת יום העיון?

ההשתלמות כוללת  מפגש אחד ויתקיים בין השעות 09:00-15:00 בבית לשכת המסחר , המכללה העסקית, חשמונאים 84, ת"א.

איזו תעודה תקבלו?

בסיום תוענק תעודת גמר דיגיטלית מטעם איגוד לשכות המסחר