×

קורס תקציב עסקי ככלי ניהולי

קורס תקציב עסקי ככלי ניהולי

תקציב הוא כלי ניהולי במונחים כספיים שמטרתו לבחון את יכולת החברה להוציא לפועל תוכניות עתידיות. את התקציב מכינים לפני התקופה הרלוונטית (לדוגמא, לפני כל שנה) על מנת לקבל תמונה ברורה לגבי המשאבים הנדרשים לפעילות, ועל מנת לבחון לאורך כל התקופה את הביצוע למול התוכנית ובעת הצורך אף "לחשב מסלול מחדש".

התקציב ככלי ניהולי מיועד לא רק לעסקים אלא גם למשפחות. בעידן בו המחירים כל הזמן עולים והנטל של החזר הלוואות ומשכנתאות הופך לכבד יותר ויותר, יש צורך בתכנון ההוצאות מול ההכנסות ולו רק כדי "לשרוד" שלא לדבר על הקטנת הצורך בעוד הלוואות. מטרת הקורס היא להעביר למשתתפים את העקרונות בבניית תקציב תוך כדי תרגול. משתתפי הקורס יוכלו לתרגל באופן מעשי בניית תקציב כמו גם שינויים הנדרשים לאור אירועים חיצוניים. הקורס יאפשר למשתתפים להבין על מה לשים דגש בעת בניית תקציב, וכיצד לבטא את המגבלות כמו גם את היתרונות של החברה בתוך התקציב.

במהלך הקורס יתרגלו המשתתפים בניית תקציב מפורט, תוך כדי התחשבות בגורמים כלכליים, עסקיים ופנימיים לחברה.

 

מהם נושאי הקורס?

  • מהו תקציב וכיצד הוא יכול לשמש כבסיס לקבלת החלטות?
  • הבסיס לתקציב- דוח תזרים מזומנים- כיצד הוא בנוי ומה ניתן ללמוד ממנו?
  • אילו גורמים יש לקחת בחשבון בעת בניית תקציב?
  • מה הקשר בין תמחיר לתקציב?
  • כיצד בונים תקציב לאור כל הגורמים בהם יש להתחשב?

מהי מתכונת הקורס?

חמישה מפגשים | בין השעות 17:00-20:00  במכללה העסקית לשכת המסחר

אפשרי גם  באונליין