ראיון עם הבמאי ואיש התוכן - המרצים שלנו - מיכאל יוסף

ראיון עם הבמאי ואיש התוכן - המרצים שלנו - מיכאל יוסף

מיקי יוסף , עד היום ידענו עליך ועל העשייה שלך- רק אם התעמקנו בכתוביות סיום.. למה הראיון הזה?

האמת היא שאני לא נהנה מהסיטואציה, אני מרגיש נבוך לספר על עצמי אז את הפרטים וההרמות נשאיר לויקיפדיה ונתקדם. אנחנו כאן כדי לדבר על "פרודקשן", שהוא הפרויקט החשוב ביותר שלי כרגע ואני חושב שאם נצליח, המכללה העסקית ובית תוכן, להגשים אפילו 50 אחוז מהחלום שלי- נייצר סטנדרטיזציה חדשה לתחום ההפקות בישראל. 

זה נשמע שאתה אולי לא עף על עצמך אבל על "פרודקשן" בהחלט...

חד משמעית- כן.  אני גאה שהצלחנו לגייס את המרצים והמרצות הטובים בישראל. אנשים שאתה בדרך כלל חולם להיפגש איתם אם אתה מתעניין בתחום ולכולם אמרתי רק דבר אחד – בוא ניצור סטנדרט גבוה. רציתי לגרום לכך שמפיקים ומפיקות צעירים יגיעו לתחום כשהם באמת בעלי ובעלות מקצוע- ככה ניקח את כולנו לאזורי הגשמת חלומות במקצועיות שעד עכשיו רק חלמנו עליהם. 


והמרצים זרמו איתך ברעיון החדשני?

זרמו?! הם עפות ועפים איתי על זה! רק תציצו ברשימת המרצות והמרצים שמשתתפים בקורס, זה באמת כבוד עצום- יש שם אלפי שעות וותק, מקצוענות וידע, פרוש כולו לטובת התלמידים והתלמידות של "פרודקשן". 

"מפיק\ה"- למה בעצם צריך את המקצוע הזה בכלל? הרי נורא קל בעידן של היום פשוט לסגור מקום, תוכן ויאללה....

זה חצי נכון... הרי בסופו של דבר אפשר גם להגיד שנורא קל לבנות בית. הרי מה הסיפור? קונים קצת בלוקים, מביאים כמה פועלים ויאללה. אבל ברור לכולם שזה לא בדיוק ככה. מקצוע ההפקה הוא מורכב וחשוב מאין כמוהו. תדמיין יחד איתי את הארוויזיון בישראל, או המכביה או אפילו את החתונה של הבת דודה, אפשר שסתם נתכנן משהו? ממש לא. בכל אירוע ופרויקט יש תהליך הכנה מוקפד וארוך טווח – לפעמים אפילו חודשים רבים לפני- מתוך מטרה שהם יצאו הכי טוב שאפשר. ואת זה אנחנו מלמדים. איך מגיעים לזה באופן מיטבי, איך גורמים לזה לקרות- איך להיות מפיק\ה שחתומים על הפרויקט הכי טוב שיש. 

 לקריאת הכתבה המלאה >>