עבודה מול חל"ת- חישוב מסלול מחדש/ לבנת קיזנר

עבודה מול חל

אז רגע לפני שאנחנו נכנסים לעוד סגר מלא החל מיום שישי , אני רוצה לשתף אתכם שמזה תקופה ארוכה אני שומעת לא מעט אנשים, שטוענים בפניי שמשתלם להם להישאר בחל"ת מאשר לקבל עוד כמה אלפי שקלים בודדים ולצאת לעבודה . 

מדובר באנשים איכותיים, ששנים תרמו לקופת המדינה בתשלום מס הכנסה וביטוח לאומי, ומרגישים שזו הזדמנות פז עבורם לנוח קצת , לבלות זמן איכות עם המשפחה והילדים ולקבל כסף מהמדינה בלי לעשות כלום .

 

אולי בטווח הקצר זה נראה אחלה תקופה לנצל את כספי המדינה,  אבל בפועל זו טעות קשה לטווח הארוך!

אנשים חייבים להיות בעשייה מתמדת  בכדי לא להתנוון ולאבד רלוונטיות. 

לעבוד בתקופת משבר זה בהחלט אתגר לא פשוט ואף קשה . כל עובד נדרש לתת מעצמו 200 ואפילו 400 אחוזים בכדי שהעסק יוכל להרים את הראש מעל המים .

למול זה להיות בחל"ת זה סופר פשוט.  ניתן להתעורר מאוחר בבוקר, להשקיע קצת בספורט ותחביבים שהוזנחו לאורך השנים , לבלות זמן איכות עם המשפחה והילדים ובכלל להוריד הילוך – מה רע !

אז צר לי לפוצץ את הבועה של גן העדן – זה רע מאוד! הכלכלה משתנה, העסקים משתנים, שוק העבודה משתנה ואתם לא !

אדם שלא פעיל תקופה ארוכה לא מתחדש ויוצא מהמשחק ולכן יהיה לו קשה מאוד עד בלתי אפשרי לחזור לשגרה מלאה .  תחשבו כמה קשה לחזור לשגרה אחרי חופשת חג ארוכה או טיול בחו"ל, אז על אחת כמה וכמה שמדובר בחופשה שנמשכת עבור חלק מהאנשים כבר מעל חצי שנה  .

אני גם שומעת על עובדים שמבקשים מהמעסיקים שלהם, שיוציאו אותם לחל"ת . אז עובדים יקרים , בזמן שאתם מורידים הילוך, מתאמצים פחות ונשארים בחל"ת ,  אתם מרגילים את העסק בו אתם עובדים לחיות בלעדיכם. 

כאשר תועילו בטובכם לחזור לפעילות מלאה,  לא בטוח שתתקבלו בזרועות פתוחות .

עבדתם כל כך קשה לאורך השנים , צברתם ניסיון ומיתגתם  את עצמכם כגורם חיוני בעסק ,  זה הרסני ואף מטופש לוותר על כל זה עבור מענקים לטווח קצר.

למול זה , אני לא מתעלמת מהעובדה שיש לא מעט אנשים,  שמאוד רוצים לחזור למעגל התעסוקה ויעשו הכול בשביל זה.

 

ולכן אני סבורה שזה בדיוק הזמן להוציא כסף על הכשרות מקצועיות . ההשקעה הכספית הטובה ביותר בימים אלו  היא בהון האנושי שלכם.

נכון , שוק התעסוקה קשה ומאתגר יותר מתמיד:  מאות אלפי מובטלים ,תחרות מטורפת על כל מקום עבודה ושכר נמוך . לכן ככל שתשקיעו יותר בידע, במיומנויות וביכולות שלכם , יהיו לכם יותר כלים מקצועיים ושיווקיים למצוא עבודה וגם לקבל עליה שכר ראוי.

לסיכום ,


מציעים לכם עבודה מתאימה - קחו אותה עכשיו גם אם השכר לא מה שציפיתם !

יש לכם עבודה טובה? עשו הכול להישאר בה גם אם המעסיק מבקש להשקיע הרבה יותר!

לא מצליחים למצוא עבודה ? תשקיעו בהכשרות מקצועיות, שיפתחו לכם דלתות!

אבל בשום פנים ואופן אל תחכו בחיבוק ידיים למדינה שתמצא לכם פתרונות וקחו אחריות על החיים שלכם כבר עכשיו .

 

בהצלחה ושנה טובה

 

**הכותבת היא מנכ"ל המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז. המכללה העסקית, עם מעל  50 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה אונליין ובכיתה  בתחום: עיצוב וניהול הפקת אירועים , ניהול כללי, לוגיסטיקה ומחסנים,  ניהול פרויקטים, יעוץ עסקי, יבוא יצוא וסחר בינ"ל, רכש ולוגיסטיקה, שיווק ומכירות, חשבונאות וכספים  .