מאמרים בקורס מודיעין עסקי ומידענות

עבודה מול חל"ת- חישוב מסלול מחדש/ לבנת קיזנר

אז רגע לפני שאנחנו נכנסים לעוד סגר מלא החל מיום שישי , אני רוצה לשתף אתכם שמזה תקופה ארוכה אני שומעת לא מעט אנשים, שטוענים בפניי שמשתלם להם להישאר בחל"ת מאשר לקבל עוד כמה אלפי שקלים בודדים ולצאת לעבודה . 

קרא עוד
שיטת ניהול מקרבת – אחד על אחד עם המנהלים הבכירים בארגון - מאת לבנת קיזנר**

כמנהלים אנו חווים בשנה האחרונה שינויים בקצב ובעוצמה שלא ידענו כמותם בעבר. שינויים רבים מתרחשים במקביל , כאשר שינוי רודף שינוי. 

משבר הקורונה הוביל עסקים רבים לאמץ טכנולוגיות חדשות ולעקוב בדבקות אחר התפתחויות טכנולוגיות, שהן מצידן מתעצמות מדי יום ביומו וחולשות על כל תחומי החיים. בשל כך, ארגונים וחברות נדרשים להיות דינאמיים יותר ויותר ודרוכים לזיהוי מוקדם של צרכים מחד ואיומים מאידך, תוך יישום שיטת ניהול שונה וחדשה.

בעבר המנהל בדרך כלל היה בעל הידע. הגישה ששלטה בקרב המנהלים היתה החזקת כל הידע הרלוונטי, קבלת כל ההחלטות בעצמם וניווט דרכי הפעולה בהתאם להחלטתם הבלעדית. גישה זו הובילה לעיתים להצלחות; אך כיום עמדה כזו תוביל ככל הנראה את הארגון למפלה וכישלון.

כיום חלק גדול מהידע הרלוונטי נצבר מיחסי הגומלין של הארגון עם סביבתו, והעובדים בקו הראשון הופכים להיות קריטיים יותר ויותר ללמידת הסביבה ולאיסוף מידע שישפיע על קבלת החלטות. זה נכון בכל התחומים, החל מעובדים בתחומי השירות והמכירות וכלה בעובדים המלווים תהליכי יצור. 


במאמר זה אתן לכם נקודות מבט אחרת ומרעננת על תפקיד המנהל. ניהול שאיננו שבלוני ומקובע, אלא יותר יצירתי ופתוח. שיטה  זו נקראת "ניהול מקרב" והיא מצריכה נכונות ושיתוף פעולה של כל דרגי הניהול הבכירים בחברה, לרבות אגף משאבי האנוש. 

 

קרא עוד
שימוש במודיעין להבנה טובה יותר את הענף שלנו וליצירת יתרונות תחרותיים / אמיר פליישמן
באילו אמצעים אתם משתמשים כיום בכדי לעקוב ביעילות אחר שחקנים ענפיים (ספקים, לקוחות, מתחרים וכיו"ב)? האם אתם עושים זאת ביעילות, תוך חיסכון בזמן, כסף, כח אדם ואנרגיה? כיום קיימות לא מעט פלטפורמות דיגיטליות ואנושיות לאיסוף מידע אישי ועסקי הכרחי. יצירת תובנות איכותיות מן המידע הנאסף תוביל אתכם לביצוע מהלכים עסקיים מנצחים.
קרא עוד