חישוב מסלול מחדש נוסח קורונה 2021 - מאת לבנת קיזנר

חישוב מסלול מחדש נוסח קורונה 2021 - מאת לבנת קיזנר

לא יאמן איך הזמן עובר וכבר חלפה לה שנה מאז שהקורונה פרצה לחיינו, הפכה את המציאות אותה הכרנו ויצרה שינויים דרמטיים ומהפיכה דיגיטלית מטורפת . 
 
עם פרוץ הסגר הראשון באמצע מרץ האדמה רעדה לי מתחת לרגליים . כל מה שהכרתי הפסיק להתקיים והייתי חייבת להתעשת תוך  פרק זמן קצר מאוד ולמצוא פתרון להציל את המכללה העסקית  .


כמנכ"לית מכללה ב-15 שנים האחרונות , ראיתי שינויים רבים אבל המהפכה הטכנולוגית שייצרה הקורונה וכניסת הזום לחיינו שינתה את כללי המשחק מהקצה לקצה .

בתחילת המשבר במרץ עד מאי  2020 הגישה של העסקים הייתה להקפיא תקציבים ולחכות ולראות מה יוליד יום . המכללה הייתה צריכה להמציא את עצמה מחדש ולצאת בהצעת ערך משמעותית לקהל הלקוחות שלה בכדי שיסכימו להירשם לקורסים . בתקופה הזו עיקר הלקוחות שלנו היו לקוחות פרטיים שיצאו לחל"ת ורצו לרכוש הכשרה שתשדרג אותם מחדש ותפתח להם דלתות חזרה לשוק העבודה . עשינו מאמץ עצום טכנולוגית ובהכשרת המרצים בכדי להתאים את עצמנו לתקופה החדשה ואפשרנו הנגשה של כל הקורסים שלנו בפורמט דיגיטלי מבלי לפגוע באיכות הלמידה , תוך מתן ספרות דיגיטלית , הקלטות המפגשים וסיוע במציאת עבודה .

 
בחלק השני של המשבר מיוני עד אוגוסט 2020 , הסגר התחיל להשתחרר וחזרנו ללמד בכיתות בלימודים היברידיים ולאט לאט כל המשק התחיל לצאת מהתרדמת . יותר ויותר ארגונים חזרו לפנות אלינו בבקשה להצעות מחיר על קורסים והדרכות פנים ארגוניות וגם הדרכה דרך הזום לא נשללה . עדיין היה חשש בקרב לא מעט מנהלי משאבי אנוש, שהדרכה בזום לא תעבוד , אבל הייתה נכונות לבחון זאת ובמקרים מסוימים אף לקחת סיכון. 

בחלק השלישי של המשבר מספטמבר עד דצמבר 2020 עסקים הבינו שהמשבר הזה לא הולך להסתיים בקרוב ושזום יישאר אתנו אם נרצה או לא נרצה . יותר ויותר עסקים כבר שלחו בקלות את העובדים שלהם לקורסי הכשרה  אונליין והסכימו אף לשלם מחיר מלא . בתקופה הזו כבר לא ראינו צפיות להנחות קורונה משמעותיות כמו שהיו בחלק הראשון והשני של המשבר .

 

עסקים הבינו שהם מקבלים ערך משמעותי בקורסי ההכשרה , אפילו הרבה יותר ממה שהיה לפני תקופת הקורונה, בשל הנגשת ההקלטות שאפשרו לעשות חזרה על החומר הנלמד בכל מפגש ומפגש. 

 

ועכשיו עם פתיחת שנת 2021 הקורונה והזום הם המצב הנורמלי החדש .  אפילו השמרנים והעקשנים התרגלו בסוף לזום.  נכנסנו כבר לאדישות באשר לסגרים ולמגיפה ולמדנו לחיות לצד זה  . ההרגלים השתנו לגמרי ולמול זה הצורך בהרחבת הידע לא פסק .  והכסף להדרכה הצטבר בארגונים, כי שנה שלמה לא יצא כסף על אירועים, כנסים עסקיים, נסיעות לחו"ל, טיולים לעובדים ועוד.

 

אז לאן אנחנו הולכים בשנת 2021 ? לדעתי למקום טוב יותר  לכיוון פתיחת התרבות, ההרצאות ופעילויות הפנאי וזאת בעיקר בזכות החיסונים.

אבל כמו שאני אומרת כל הזמן , הפעילות הדיגיטלית לא תעלם והיא תשתלב בפעילות הפרונטאלית.  לא יהיה יותר רק זום,  אבל גם לא תהיה נהירה המונית לכיתות , כאילו שום דבר לא השתנה. 

 

אני סבורה שנקיים כיתות היברידיות, שחלק מהתלמידים ילמדו מהבית או מהעבודה והחלק השני ילמד מול המרצה בכיתה . ככה פעלנו ביוני עד אוגוסט, כשיכולנו ללמד בכיתות, וזה עבד נפלא . פתאום הקורסים שלנו היו נגישים לכולם בכל הארץ ואפילו בחו"ל.
 
ומי שבמקרה עדיין לא הבין שהמציאות השתנתה לתמיד, כדאי שיתאפס על עצמו ומהר!

מאמרים נוספים בתחום:

פורום סחר חוץ ושיווק בינ"ל
המכללה העסקית באיגוד לשכות המסחר מציעה פלטפורמה אינטרנטית בנושא סחר חוץ, יבוא / יצוא ושיווק בינלאומי שבו תוכלו לשאול שאלות ולקבל עצות ממיטב המומחים.
קרא עוד
קורס סוכני מכס
סוכן מכס הינו המקצוע הבכיר ביותר בעולם הסחר הבינלאומי ותפקידו לייצג את היבואן ו/או היצואן מול המכס, משרדי ממשלה ורשויות מוסמכות נוספות. סוכן המכס רשאי לייצג את לקוחותיו רק בתנאי שהוסמך על ידי אגף המכס וקיבל רישיון מטעמו.
קרא עוד
קורס משלחים בינלאומיים
ההתפתחות העצומה בסחר הבינלאומי בעשור האחרון הגדילה את הביקושים למקצועות המחויבים ברישיון מטעם אגף המכס והם הפכו לנדרשים יותר ויותר במיוחד עם עליית מערכת שער עולמי של רשות המסים בינואר 2018. זהו תחום מגוון , אשר פותח הזדמנויות לתעסוקה בחברות עמילות מכס , יבוא ויצוא .
התפקיד של המשלח הבינלאומי הינו לשנע מוצרים ממדינה למדינה ולצורך העיסוק בתחום הוא מחויב ברשיון מטעם אגף המכס . המשלח הבינלאומי אינו המוביל אלא מומחה המשמש כמתווך בין בעל המטען למוביל הבינלאומי.
קרא עוד
קורס פקידי רישוי
ההתפתחות העצומה בסחר הבינלאומי בעשור האחרון הגדילה את הביקושים למקצועות המחויבים ברישיון מטעם אגף המכס והם הפכו לנדרשים יותר ויותר במיוחד עם עליית מערכת שער עולמי של רשות המסים בינואר 2018. זהו תחום מגוון , אשר פותח הזדמנויות לתעסוקה בחברות עמילות מכס , יבוא ויצוא.
קרא עוד