שיטת ניהול מקרבת – אחד על אחד עם המנהלים הבכירים בארגון - מאת לבנת קיזנר**
כמנהלים אנו חווים בשנה האחרונה שינויים בקצב ובעוצמה שלא ידענו כמותם בעבר. שינויים רבים מתרחשים במקביל , כאשר שינוי רודף שינוי.
משבר הקורונה הוביל עסקים רבים לאמץ טכנולוגיות חדשות ולעקוב בדבקות אחר התפתחויות טכנולוגיות, שהן מצידן מתעצמות מדי יום ביומו וחולשות על כל תחומי החיים. בשל כך, ארגונים וחברות נדרשים להיות דינאמיים יותר ויותר ודרוכים לזיהוי מוקדם של צרכים מחד ואיומים מאידך, תוך יישום שיטת ניהול שונה וחדשה.
בעבר המנהל בדרך כלל היה בעל הידע. הגישה ששלטה בקרב המנהלים היתה החזקת כל הידע הרלוונטי, קבלת כל ההחלטות בעצמם וניווט דרכי הפעולה בהתאם להחלטתם הבלעדית. גישה זו הובילה לעיתים להצלחות; אך כיום עמדה כזו תוביל ככל הנראה את הארגון למפלה וכישלון.
כיום חלק גדול מהידע הרלוונטי נצבר מיחסי הגומלין של הארגון עם סביבתו, והעובדים בקו הראשון הופכים להיות קריטיים יותר ויותר ללמידת הסביבה ולאיסוף מידע שישפיע על קבלת החלטות. זה נכון בכל התחומים, החל מעובדים בתחומי השירות והמכירות וכלה בעובדים המלווים תהליכי יצור.
במאמר זה אתן לכם נקודות מבט אחרת ומרעננת על תפקיד המנהל. ניהול שאיננו שבלוני ומקובע, אלא יותר יצירתי ופתוח. שיטה זו נקראת "ניהול מקרב" והיא מצריכה נכונות ושיתוף פעולה של כל דרגי הניהול הבכירים בחברה, לרבות אגף משאבי האנוש.
מה זה ניהול מקרב ומה הוא יוצר ?
ניהול מקרב הינו שיטת ניהול באמצעותה הארגון בונה תוכנית ליווי וחניכה אחד על אחד עבור כלל המנהלים הבכירים, בהובלת המנכ"ל. בדרך זו נוצר חיבור של ההנהלה הבכירה לעובדים ולהפך.
שיטה זו מאפשרת למנהלים להסתכל בצורה רחבה ואובייקטיבית יותר על הארגון, ולנהל בצורה הרבה יותר אפקטיבית תוך קבלת משוב איכותי וממוקד בזמן אמת.
השיטה גם יוצרת תחושה מעצימה בקרב העובדים. העובד הוא כבר לא רק בורג קטן במערכת אלא נכסים בעלי משמעות לארגון. תחושה זו ממובילה את שימורם לאורך זמן, רותמת את העובדים ביומיום למטרות הנהלת החברה ולמטרות העל של הארגון, ומעלה את המוטיבציה לכדי השפעה חיובית בארגון .
הנקודות העיקריות שחשוב
לאמץ בשיטה : להלן דוגמה כיצד ניתן לנצל את השיטה בתצורת מנכ"ל מול איש מכירות : בעידן
הטכנולוגי הנוכחי, אנו מחזיקים בתוך הארגון עובדים רבים המכירים את העסק ואת
התהליכים בו הרבה יותר טוב מהמנהלים שלהם . לכן
אין לי ספק שעל כל מנהלת ומנהל להכיר את שיטת הניהול המקרבת, המייצרת מצד אחד
מוטיבציה גבוהה של העובדים ומצד שני התאמה
מדויקת יותר של הארגון לסביבה המשתנה, ומביאה לתוצאות טובות יותר של הארגון ושביעות
רצון של הלקוחות . בהצלחה ! **הכותבת היא מנכ"ל המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז. המכללה העסקית, עם מעל 50 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה בכיתה ובאונליין בתחומים : רכש , לוגיסטיקה , מחסנים, מסחר אלקטרוני , עיצוב וניהול הפקת אירועים , ניהול פרויקטים, יבוא יצוא וסחר בינ"ל, שיווק ומכירות, חשבונאות, גבייה וכספים .