ראיון בלעדי עם מנהלת המכללה העסקית על ההזדמנויות ההזדמנויות התעסוקתיות בתחום ניהול שרשרת האספקה והסחר בינלאומי

בחודשים האחרונים חזרנו לשגרה רגועה , המשק נפתח לחלוטין , עובדים חזרו למקומות העבודה, אבל עדיין לפי שרות התעסוקה אחוז המובטלים  גבוה משהיה אי פעם ולכן יש דרישה להתמקצע בתחומים שפרחו בתקופת הקורונה . 

היום אנחנו  רוצים לספר לכם על מסלולי ההכשרה המדהימים של המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א, שמאפשרים לסטודנטים לימודים היברידיים מקצועיים ותעודת הסמכה יוקרתית בחסות 3 ארגונים בינלאומיים בתחום שללא ספק פרח בתקופת הקורונה .

בראש המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז, המובילה בתחום הסחר הבינלאומי וניהול שרשרת האספקה, אשר מכשירה עבור כל החברות המצליחים בארץ ובעולם, עומדת ליבנת קיזנר המנכ"לית, שמבלה ימים כלילות  בחיזוק תשתית הדיגיטל של המכללה, ביזום שיתופי פעולה חדשים ובפיצוח מקצועות העתיד. למרות היומן הצפוף, הצלחנו לתאם ראיון של שעה . שווה לקרוא יהיה מעניין !

 

לבנת, זה נכון שבתקופת הקורונה ואחריה חל גידול מטאורי בכמות המשרות בתחום ניהול שרשרת האספקה והסחר הבינלאומי  ?
אכן צודק . הגידול נובע בשל המודעות של עסקים רבים עם פרוץ המשבר להתמודד עם ניהול שרשרת האספקה במציאות שמשתנה באופן תדיר . במציאות שכזו חשוב להכיר את הבסיס, ללמוד על הכלים הנכונים המסוגלים להציע שליטה במידע, ולהתאימן לארגון. אנחנו במכללה העסקית פיתחנו קורסים מגוונים בניהול שרשרת האספקה וסחר בינלאומי המאפשרים  ללומדים לקבל תעודת הסמכה יוקרתית ולצאת לשוק העבודה עם כל הכלים הנדרשים על מנת להצליח בו . מי שעומד בראש הקורסים האלו  כיום הינם מבכירי מנהלי ויועצי ניהול שרשרת האספקה בארץ ובעולם. 


אני יודע שהמכללה עושה מאמץ גדול לסייע לסטודנטים שלה למצוא עבודה בקרב החברים בלשכת המסחר ת"א . איך זה בא לידי ביטוי ?
זה אכן נכון וזה בא לידי ביטוי בשלושה אופנים :
1. אנחנו בקשר שוטף עם חברי הלשכה ומציעים את עזרתנו באיתור מועמדים מקרב הסטודנטים שלנו. את המשרות שהם מעבירים לנו אנו מפרסמים באופן בלעדי לסטודנטים שלנו באזור האישי ובכך יוצרים חיבורים מקסימים .
2. אנחנו עובדים עם חברות כוח אדם המתמחות בעולם ניהול שרשרת האספקה והסחר הבינ"ל.
3. הקמנו לפני 3 שנים דף פייסבוק "דרושים  רכש לוגיסטיקה סחר בינ"ל תפעול ושרשרת האספקה "  אשר חצה את קו 17,000 החברים בו . הדף מתופעל על ידנו ובעזרתו אנחנו מסייעים למעסיקים ולדורשי העבודה למצוא האחד את השני . 


איך את מסבירה את ההצלחה של דף הפייסבוק שלכם "דרושים  רכש לוגיסטיקה סחר בינ"ל תפעול ושרשרת האספקה "  שקפץ בשנה האחרונה בצורה לא נתפסת ?
להצלחה יש הסבר וההסבר טמון בגידול העצום שחל בכמות המשרות בתחום בשנה האחרונה  .
רק בשבוע החולף עלו לדף כ- 30 משרות , שהינן  כמות פנומנאלית שמעידה על הגידול בביקוש לעובדים בתחום . 
בעקבות הגידול במספר המעסיקים שדורשים עובדים מקצועיים בתחום , החלטנו לפתוח מחזורים נוספים של קורסי ניהול התפעולקורס ניהול לוגיסטיקה ומחסן ממוחשבקורס יבוא יצוא וסחר בינ"ל וקורס ניהול רכש.


מה בעצם תפקידו של ניהול שרשרת האספקה בארגון ?
ניהול שרשרת האספקה בארגון הינו גורם משמעותי בהשגת יכולות הארגון לספק את מוצריו, וניהולו בצורה נכונה הוא מרכיב מפתח ברווחיות הארגון. בשל כך, ארגונים רבים נסמכים על מנהלי הרכש, התפעול , הלוגיסטיקה , המחסן והסחר הבינ"ל ברמה התפעולית, הניהולית והאסטרטגית, לכל אורך שרשרת האספקה. בעלי עסקים רבים מבינים את החשיבות הרבה בהכשרת מנהלים אלו , אשר יתעדכנו בכל הכלים המקצועיים והחדשנים בתחום; ובוחרים בהכשרות המקצועיות ביותר לצורך שדרוג מערך ניהול שרשרת האספקה של העסק.


איך את מסכמת את שנת 2021 שניה לפני שהיא מסתיימת ?
השנה הזו הייתה ללא ספק  מאוד מוצלחת עם גידול במספר קורסי הלימוד שנפתחו בתחום יבוא יצוא וסחר בינ"ל , רכש, לוגיסטיקה ותפעול .  השנה יותר  ויותר סטודנטים העדיפו לפנות לאפיק של קורסים מקצועיים על פני לימודי תואר, הן בשל משך הלימודים והן בשל הפרקטיות, רכישת המקצוע והאפשרות להשתלב במהירות בשוק העבודה.

ולסיכום, איך אנשים שמעוניינים יכולים לקבל פרטים נוספים על קורס המכללה העסקית?
אם אתם אנשים רציניים שמסוגלים להיות אקטיביים בתהליך ההכשרה נוכל להביא אתכם לתוצאות אליהן אנו מובילים את הסטודנטים שלנו כבר שנים – להפוך סטודנטים למובילים בתחום  ניהול שרשרת האספקה והסחר הבינלאומי.

מי שמעוניין לבדוק התאמה ולקבל פרטים נוספים על הקורסים , מוזמן להתקשר לטלפון 8111* או להשאיר פרטים באתר ויחזרו אליו בהקדם . 

מאמרים נוספים בתחום:

פורום סחר חוץ ושיווק בינ"ל
המכללה העסקית באיגוד לשכות המסחר מציעה פלטפורמה אינטרנטית בנושא סחר חוץ, יבוא / יצוא ושיווק בינלאומי שבו תוכלו לשאול שאלות ולקבל עצות ממיטב המומחים.
קרא עוד
קורס סוכני מכס
סוכן מכס הינו המקצוע הבכיר ביותר בעולם הסחר הבינלאומי ותפקידו לייצג את היבואן ו/או היצואן מול המכס, משרדי ממשלה ורשויות מוסמכות נוספות. סוכן המכס רשאי לייצג את לקוחותיו רק בתנאי שהוסמך על ידי אגף המכס וקיבל רישיון מטעמו.
קרא עוד
קורס משלחים בינלאומיים
ההתפתחות העצומה בסחר הבינלאומי בעשור האחרון הגדילה את הביקושים למקצועות המחויבים ברישיון מטעם אגף המכס והם הפכו לנדרשים יותר ויותר במיוחד עם עליית מערכת שער עולמי של רשות המסים בינואר 2018. זהו תחום מגוון , אשר פותח הזדמנויות לתעסוקה בחברות עמילות מכס , יבוא ויצוא .
התפקיד של המשלח הבינלאומי הינו לשנע מוצרים ממדינה למדינה ולצורך העיסוק בתחום הוא מחויב ברשיון מטעם אגף המכס . המשלח הבינלאומי אינו המוביל אלא מומחה המשמש כמתווך בין בעל המטען למוביל הבינלאומי.
קרא עוד
קורס פקידי רישוי
ההתפתחות העצומה בסחר הבינלאומי בעשור האחרון הגדילה את הביקושים למקצועות המחויבים ברישיון מטעם אגף המכס והם הפכו לנדרשים יותר ויותר במיוחד עם עליית מערכת שער עולמי של רשות המסים בינואר 2018. זהו תחום מגוון , אשר פותח הזדמנויות לתעסוקה בחברות עמילות מכס , יבוא ויצוא.
קרא עוד