מאמרים בתחום המכירות, שיווק ויחסי ציבור
![קורס שיווק ופרסום - כל מה שצריך לדעת](images/no_image_logo.png)
שיווק ופרסום הם שני עולמות שהולכים כמעט תמיד ביחד - ומהווים תחומים מרכזיים בעולם העסקי של ימינו, כשהביקוש למקצוענים בתחום זה רק הולך וגובר. במכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז מוצעים מגוון קורסים בשיווק ופרסום, המיועדים להעניק כלים מעשיים וידע מקצועי לכל מי שמעוניין להשתלב בעולם הדיגיטלי המתקדם. בין אם אתם בתחילת דרככם המקצועית או מחפשים לשדרג את כישוריכם, קורסים אלו מספקים מענה מקיף לכל צורך.
קרא עודתקופת המיתון אינה מטיבה עם העסקים ויוצרת ירידה במחזור המכירות וברווחיות. בכתבות ובמאמרים רבים אני רואה המלצות להגביר את פעילות השיווק והפרסום דווקא בתקופה זו ואינני מבין מהו ההיגיון סביב המלצות אלו
קרא עוד![ארגז כלים לניהול יעיל של צוותי מכירה / דרור כהן](images/no_image_logo.png)
בשנים האחרונות עם כניסת מודעות השיווק היזום והתגברות הצורך להילחם על נתחי שוק מצומצמים החלו חברות רבות לשדרג את מערך המכירות ולמקציע את הצוות. מאמר זה מהווה ארגז כלים למנהלים המעונינים "להישאר במשחק" ולשפר את התוצאות העסקיות בארגונם.
קרא עודעברה עלינו שנה מלאת שינויים מאז שמגפת הקורונה פרצה לחיינו והשפיעה באופן מסיבי על הסחר העולמי תוך שהיא מגבירה ביתר שאת את האתגרים הלוגיסטיים הקיימים ברחבי העולם .
מה הם האתגרים העומדים בפני תעשיית הלוגיסטיקה בשנת 2021?
אין ספק, שהטכנולוגיה משפיעה במהירות ואף משתלטת על ענף הלוגיסטיקה, ורוב החברות מתקשות לעמוד בקצב החידושים המתרחשים בכל רגע נתון.
למול זה, קהילת הסחר הבינ"ל עסוקה באימוץ כל פיסת טכנולוגיה דיגיטלית כדרך להתקדם, לצמוח ולקצץ בעלויות.
במאמר זה אנסה לסקור חלק מהפתרונות הטכנולוגיים החדשניים והמבטיחים, המאומצים באופן נרחב ע"י השחקנים המובילים בניהול שרשרת האספקה .
![איך בוחרים נכון יועץ עסקי? / דרור כהן](images/no_image_logo.png)
חברות וארגונים רבים נעזרים ביועצים עסקיים לצורך שיפור התוצאות העסקיות בארגונם ולעשיית "סדר" ארגוני שכן "אורח לרגע מוצא כל פגע" – למנהלי הארגון ולבעליו קשה לראות מבפנים מה שיועץ או גוף חיצוני יכול לאתר בראיה מקצועית ובלתי רגשית . השאלה החשובה ביותר לפני לקיחת יועץ כל שהוא לארגון הינה, האם אנו יודעים לבחור את היועץ האידיאל? מצ"ב לפניכם רשימת "טיפים" כיצד לבחור את היועץ המתאים ביותר לארגונכם.
כ-100 פסטיבלים יתקיימו בסוכות, זהו מספר שיא. לחברות ולמותגים חגיגת הפסטיבלים היא הזדמנות לתקשר עם הקהל. אלי לוי, אחד מוותיקי המפיקים בארץ מסביר איך יוצרים חוויה אישית למבקר ואיך משתמשים בפסטיבל כמנוף שיווקי למטרות שונות כמו החדרת מוצר, מיצוב תדמיתי, הגדלת מכירות וכד'. המאמר פורסם בקטלוג פרומו מדיה
קרא עודנדרשתם להרצות מטעם העבודה בפני לקוחות פוטנציאלים? נתבקשתם לנאום בפני אנשים במסגרת פרטית? אתם מעוניינים לשכנע לקוח בעמדתכם בנושא מסוים?
קרא עודפגישה ראשונה עם לקוח שעדיין לא פגשתם דומה מאד ל"בליינד דייט" עם בן זוג – האדם שמולכם אינו מוכר לכם (גם אם שוחחתם מספר פעמים בטלפון או באמצעות המייל) ואתם לא מוכרים לו, יש לכם פרק זמן קצר יחסית לעשות עליו רושם, ועליכם לשווק את עצמכם בצורה המקסימלית ולהיות במיטבכם. בשני המקרים הפגישה חשובה מאד (ועלולה אף להיות קריטית...) לעתידכם, האישי או המקצועי.
קרא עודלחוויית הלקוח שני פנים: האחד פונקציונאלי, נוגע לתועלת שמחפש הלקוח בבואו לצרוך את שירותנו, והשני אמוציונאלי, נוגע לפן הרך יותר של הצרכים: הלקוח כאדם מחפש הכרה ויחס.
המקצועיות היא הבסיס לחוויה. בלי מענה לצורך הפונקציונאלי אין זכות קיום לעסק. יחד עם זאת, הפיכת לקוח לשגריר מתרחשת בעיקר ע"י השפעה על הצרכים האמוציונאליים.
קרא עודהמקצועיות היא הבסיס לחוויה. בלי מענה לצורך הפונקציונאלי אין זכות קיום לעסק. יחד עם זאת, הפיכת לקוח לשגריר מתרחשת בעיקר ע"י השפעה על הצרכים האמוציונאליים.
כמנהל חברת יועצים המלווה את הארגונים המובילים ביותר במשק הישראלי, אני מוצא אלמנט מהותי שחוזר על עצמו ומבדיל בין ארגון בריא ומצליח לבין ארגון חולה או במשבר. כשנוסחת הפלא הינה ביכולת הניהולית של הצוות הבכיר ומנהלי הביניים. בעסקים המנוהלים גרוע, ניתן למצוא תרבות ארגונית המעידה על מטרות נמוכות, צוות מבולבל, היעדר מערכת הגדרת תפקידים ברורה וחוסר תיאום מוחלט בין המנהלים. לאחרונה אני מוצא בעלי חברות רבים המעדיפים לגייס מנהלים מקצוענים שכירים לדרגות ניהול בכירות ואף להיות מנוהלים על ידם כשהמטרה הצלחת העסק.
קרא עודבשנים האחרונות העולם הקמעונאי התמקצע מאוד וביצע שינויים מרחיקי לכת בכל הקשור, ניהול המרחב הקמעונאי, קופות חכמות, ניהול מבצעים ולקוחות, תכנון פלנוגרמות, עקרונות השילוט (הפרסום בנקודת המכירה), ניהול קו קופות, טקטיקות המכירה וזאת הכל בכדי לשמר ולמשוך אנשים לקנות.
קרא עוד