המכללה העסקית בפאנל במסגרת כנס הקמעונאות של כלכליסט

ענף הקמעונאות ללא ספק עבר טלטלה בשנת 2020 עם משבר הקורונה.

 

על אף כל השינויים בהרגלי הצריכה והמעבר לאונליין , עדיין מרבית הפעילויות הקמעונאיות מתבצעות בשטחי המסחר הפיזיים.

הקמעונאי של שנת 2021 חייב להפוך לקמעונאי היברידי עם פעילות חכמה ומדויקת שמתרחשת בשני מרחבי מסחר במקביל  : ניהול חנויות פיזיות במרכזי קניות ותחזוקת חנות אינטרנטית יעילה ותחרותית.

 

במציאות שכזו חשוב מאוד כי הקמעונאי ההיברידי ידע להקנות לעובדיו כלים מקצועיים המותאמים לאופי העבודה החדש וזאת באמצעות הכשרות מקצועיות רלוונטיות .

כל זה ועוד נושאים חשובים נוספים עלו אתמול בפאנל שנערך במסגרת כנס הקמעונאות של כלכליסט. בפאנל לקחו חלק : לבנת קיזנר- מנכ"לית המכללה העסקית , צביקה שווימר- מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה ורמי לוי- בעלים ומנכ"ל של רשת המזון שיווק השקמה 

 

 

מאמרים נוספים בתחום:

שימוש במודיעין להבנה טובה יותר את הענף שלנו וליצירת יתרונות תחרותיים / אמיר פליישמן
באילו אמצעים אתם משתמשים כיום בכדי לעקוב ביעילות אחר שחקנים ענפיים (ספקים, לקוחות, מתחרים וכיו"ב)? האם אתם עושים זאת ביעילות, תוך חיסכון בזמן, כסף, כח אדם ואנרגיה? כיום קיימות לא מעט פלטפורמות דיגיטליות ואנושיות לאיסוף מידע אישי ועסקי הכרחי. יצירת תובנות איכותיות מן המידע הנאסף תוביל אתכם לביצוע מהלכים עסקיים מנצחים.
קרא עוד
לכבוד חג החנוכה: 8 עובדות מאירות עיניים לגבי הכשרה מקצועית

מאת: לבנת קיזנר- מנכ"לית המכללה העסקית 

 

לרגל שמונת ימי חג החנוכה הקרבים ובאים, רציתי לשתף אתכם ב- 8 עובדות מאירות עיניים הנוגעות לתחום הדגל של המכללה העסקית, אותו אנו מובילים ומומחים בו לאורך כל השנה -  הכשרות מקצועיות.

הכשרה מקצועית הינה גורם חשוב ומשמעותי לעסקים מאחר והיא מסייעת לעובדים בצמיחתם המקצועית, וכפועל יוצא מכך – לצמיחתו המקצועית של העסק.                   

צמיחה מקצועית תורמת לחיוביות של העובדים במקום העבודה, מפתחת את היצירתיות, יוצרת תמריץ לפרודוקטיביות ומעלה את המחויבות והאחריות לארגון ולמטרותיו. הכשרה מקצועית שוטפת היא, ללא ספק, המפתח למיצוי ההזדמנויות הזמינות בעידן הגלובלי.

כמו שהבטחתי, לרשותכם 8 עובדות מדוע הכשרה מקצועית הינה מכרעת עבור עובדים ובעלי עסקים.

 

1.  סביבת עבודה טובה:

אווירה בריאה היא אווירה נוחה, כשכל העובדים יכולים לעבוד יחד. כאשר העובדים מיומנים היטב,  מוסר העבודה גבוה יותר ומתפתחת תרבות ארגונית של מקצועיות, שמובילה לסביבת עבודה נעימה ופרודוקטיבית. 

 

2. ערך עצמי:

עובדים שנשלחים ע"י המעסיק להכשרות מקצועיות מפתחים תחושה עמוקה יותר של הערכה עצמית וביטחון, מה שמעלה את המורל והסיפוק בעבודה. 

 

3. יכולות:

עובדים ומנהלים מסוגלים לפתח מיומנויות וכישורים חדשים באמצעות הכשרה מקצועית, שיובילו לשיפור תהליכים בעסק והגדלת הרווחיות. 

 

4. תפוקה גדולה יותר:

כאשר עובד מפתח כישורים חדשים, הוא פרודוקטיבי יותר ובעל מסוגלות גבוהה יותר. 

 

5. גמישות:

כאשר כל הצוות מיומן ,  הוא יכול לחלוק בעבודה בצורה יעילה יותר. משמעות הדבר היא שאם עובד אחד בצוות נעדר או נמצא בחופשה, אזי העבודה מכוסה בקלות על ידי יתר העובדים המיומנים בצוות. בדרך הזו הארגון מייצר גמישות רבה יותר גם ברגעים בהם יש חוסר בכוח אדם או נסיבות אישיות. 

 

6. צמיחה:

עובדים שעברו הכשרה מקצועית מסוגלים לתרום הרבה יותר לארגון  וזאת באמצעות  פיתוח  ערוצי צמיחה נוספים לעסק. 

 

7. קידום עובדים:

עובדים בעלי כישורים גבוהים משפרים את עבודתם ובכך הסיכויים שלהם להתקדם בעבודה גדלים . לדוגמה, עובדים שעוברים קורסים בניהול מתקדם יכולים להגיש מועמדות לעמדות ניהול בתוך הארגון ולהצמיח אותם בצורה מושכלת, מתוך הבנה והיכרות עמוקה עימם.    

 

 8. צמצום טעויות:

כאשר עובד הינו מיומן ,הסיכויים לטעויות פוחתים  . פועל יוצא מזה , חל ייעול של הזמן והמשאבים בארגון.  

 

לסיכום ,

כוח אדם מיומן מוביל לצמיחה עסקית . עובדים ובעלי עסקים לומדים באמצעות הכשרות מקצועיות מיומנויות חדשות, המשפרות את הייצור, מצמצמות את הזמן המושקע ביצירת המוצר (או השירות), מפחיתות טעויות ועלויות ייצור, וכל זאת תוך בניית הערכה עצמית גבוהה בארגון ויצירת סביבת עבודה טובה יותר.   

 

בהצלחה! 

קרא עוד
שש דרכים להפוך לאנשי עסקים אופטימיים בתקופת המשבר/ לבנת קיזנר
אנחנו חיים בתקופה מאתגרת, שעוד תילמד בספרי ההיסטוריה. תקופה שמייצרת הרבה לחץ, חרדה, תסכול, ובעיקר אי וודאות לגבי העתיד. 


לאורך היום אנחנו שומעים בתקשורת על ה"קורונה", המשבר כלכלי, הגידול במובטלים,
המשבר הפוליטי שמשתק את ההמשלה, ההפגנות בבלפור, אובדן האמון,
ההנחיות הסותרות והמבלבלות, הדרישה הנחרצת מצד העסקים לפתוח את המשק וכו'.

גם אנשים שלא נפגעו כלכלית או אפילו הרוויחו במהלך הקורונה, כולנו עדיין מרגישים את המשבר והלחץ במלוא העוצמה.


התקשורת לא מפסיקה ליצור אווירה מדכאת, והיא חוזרת שוב ושוב על אותם עדכונים, הלוך ושוב, כאילו מדובר במנטרה שנדרש לשנן בכדי לשקוע סופית לדיכאון עמוק ולא לרצות לצאת מהבית.

 

לכן, בתקופה זו, רוב האנשים מתכנסים ונמנעים. הרצון הזה טבעי לחלוטין ומובן לחלוטין, אבל עלול להיות הרסני אפילו יותר מהקורונה עצמה.

 

חוסר האופטימיות גוררת לפאסיביות, ומונעת מאנשים להשתמש בחושים היצירתיים שלהם שאמורים לסייע לטווח הארוך, ובסופו של דבר גם פוגעת בבריאות. 

 

אני סבורה שדווקא עכשיו, כשהרוב פסימיים ופאסיביים, זה הזמן לעשות את השינוי ולחזור להיות אנשי עסקים אופטימיים, יזמים ויצירתיים, שיודעים לנווט במים סוערים ולא חוששים לקחת סיכונים.

כשאני אומרת אופטימיות אני לא מתכוונת לצביעת העולם בוורוד, לנאיביות והתעלמות מכל הנעשה מסביב. מדובר בגישה מושכלת, שמטרתה לנסח מחדש את המצב, להציג דרך חשיבה שונה ולמצוא פתרונות יצירתיים.
קרא עוד
מה מחכה לנו ב-2020 עם כניסת מונחי המכר הבינלאומיים החדשים– Incoterms® 2020 מאת: לבנת קיזנר

בתאריך 1 לינואר 2020 תיכנס לתוקף מהדורה חדשה של מונחי המכר הבינלאומיים, Incoterms 2020 , שתפורסם ע"י לשכת המסחר הבינלאומית (ICC) .
מהדורת המונחים החדשה תתפרסם במהלך הרבעון האחרון של 2019 לרגל ציון 100 שנים לפעילותה של לשכת המסחר הבינלאומית.

קרא עוד