המכללה העסקית בפאנל במסגרת כנס הקמעונאות של כלכליסט

ענף הקמעונאות ללא ספק עבר טלטלה בשנת 2020 עם משבר הקורונה.

 

על אף כל השינויים בהרגלי הצריכה והמעבר לאונליין , עדיין מרבית הפעילויות הקמעונאיות מתבצעות בשטחי המסחר הפיזיים.

הקמעונאי של שנת 2021 חייב להפוך לקמעונאי היברידי עם פעילות חכמה ומדויקת שמתרחשת בשני מרחבי מסחר במקביל  : ניהול חנויות פיזיות במרכזי קניות ותחזוקת חנות אינטרנטית יעילה ותחרותית.

 

במציאות שכזו חשוב מאוד כי הקמעונאי ההיברידי ידע להקנות לעובדיו כלים מקצועיים המותאמים לאופי העבודה החדש וזאת באמצעות הכשרות מקצועיות רלוונטיות .

כל זה ועוד נושאים חשובים נוספים עלו אתמול בפאנל שנערך במסגרת כנס הקמעונאות של כלכליסט. בפאנל לקחו חלק : לבנת קיזנר- מנכ"לית המכללה העסקית , צביקה שווימר- מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה ורמי לוי- בעלים ומנכ"ל של רשת המזון שיווק השקמה 

 

 

מאמרים נוספים בתחום:

לוגיסטיקה גלובלית: אתגרים בעולם משתנה - מאת לבנת קיזנר

עברה עלינו שנה מלאת שינויים מאז שמגפת הקורונה פרצה לחיינו והשפיעה באופן מסיבי על הסחר העולמי  תוך שהיא מגבירה ביתר שאת את  האתגרים הלוגיסטיים הקיימים ברחבי העולם .

 

מה הם האתגרים העומדים בפני תעשיית הלוגיסטיקה בשנת 2021?

 

אין ספק, שהטכנולוגיה משפיעה במהירות ואף משתלטת על ענף הלוגיסטיקה, ורוב החברות מתקשות לעמוד בקצב החידושים המתרחשים בכל רגע נתון. 

למול זה, קהילת הסחר הבינ"ל עסוקה באימוץ כל פיסת טכנולוגיה דיגיטלית  כדרך להתקדם, לצמוח ולקצץ בעלויות

במאמר זה אנסה לסקור חלק מהפתרונות הטכנולוגיים החדשניים והמבטיחים, המאומצים  באופן נרחב ע"י השחקנים המובילים בניהול שרשרת האספקה .

 

קרא עוד
חישוב מסלול מחדש נוסח קורונה 2021 - מאת לבנת קיזנר

לא יאמן איך הזמן עובר וכבר חלפה לה שנה מאז שהקורונה פרצה לחיינו, הפכה את המציאות אותה הכרנו ויצרה שינויים דרמטיים ומהפיכה דיגיטלית מטורפת . 
 
עם פרוץ הסגר הראשון באמצע מרץ האדמה רעדה לי מתחת לרגליים . כל מה שהכרתי הפסיק להתקיים והייתי חייבת להתעשת תוך  פרק זמן קצר מאוד ולמצוא פתרון להציל את המכללה העסקית  .


כמנכ"לית מכללה ב-15 שנים האחרונות , ראיתי שינויים רבים אבל המהפכה הטכנולוגית שייצרה הקורונה וכניסת הזום לחיינו שינתה את כללי המשחק מהקצה לקצה .

בתחילת המשבר במרץ עד מאי  2020 הגישה של העסקים הייתה להקפיא תקציבים ולחכות ולראות מה יוליד יום . המכללה הייתה צריכה להמציא את עצמה מחדש ולצאת בהצעת ערך משמעותית לקהל הלקוחות שלה בכדי שיסכימו להירשם לקורסים . בתקופה הזו עיקר הלקוחות שלנו היו לקוחות פרטיים שיצאו לחל"ת ורצו לרכוש הכשרה שתשדרג אותם מחדש ותפתח להם דלתות חזרה לשוק העבודה . עשינו מאמץ עצום טכנולוגית ובהכשרת המרצים בכדי להתאים את עצמנו לתקופה החדשה ואפשרנו הנגשה של כל הקורסים שלנו בפורמט דיגיטלי מבלי לפגוע באיכות הלמידה , תוך מתן ספרות דיגיטלית , הקלטות המפגשים וסיוע במציאת עבודה .

 
בחלק השני של המשבר מיוני עד אוגוסט 2020 , הסגר התחיל להשתחרר וחזרנו ללמד בכיתות בלימודים היברידיים ולאט לאט כל המשק התחיל לצאת מהתרדמת . יותר ויותר ארגונים חזרו לפנות אלינו בבקשה להצעות מחיר על קורסים והדרכות פנים ארגוניות וגם הדרכה דרך הזום לא נשללה . עדיין היה חשש בקרב לא מעט מנהלי משאבי אנוש, שהדרכה בזום לא תעבוד , אבל הייתה נכונות לבחון זאת ובמקרים מסוימים אף לקחת סיכון. 

בחלק השלישי של המשבר מספטמבר עד דצמבר 2020 עסקים הבינו שהמשבר הזה לא הולך להסתיים בקרוב ושזום יישאר אתנו אם נרצה או לא נרצה . יותר ויותר עסקים כבר שלחו בקלות את העובדים שלהם לקורסי הכשרה  אונליין והסכימו אף לשלם מחיר מלא . בתקופה הזו כבר לא ראינו צפיות להנחות קורונה משמעותיות כמו שהיו בחלק הראשון והשני של המשבר .

 

עסקים הבינו שהם מקבלים ערך משמעותי בקורסי ההכשרה , אפילו הרבה יותר ממה שהיה לפני תקופת הקורונה, בשל הנגשת ההקלטות שאפשרו לעשות חזרה על החומר הנלמד בכל מפגש ומפגש. 

 

ועכשיו עם פתיחת שנת 2021 הקורונה והזום הם המצב הנורמלי החדש .  אפילו השמרנים והעקשנים התרגלו בסוף לזום.  נכנסנו כבר לאדישות באשר לסגרים ולמגיפה ולמדנו לחיות לצד זה  . ההרגלים השתנו לגמרי ולמול זה הצורך בהרחבת הידע לא פסק .  והכסף להדרכה הצטבר בארגונים, כי שנה שלמה לא יצא כסף על אירועים, כנסים עסקיים, נסיעות לחו"ל, טיולים לעובדים ועוד.

 

קרא עוד
שימוש במודיעין להבנה טובה יותר את הענף שלנו וליצירת יתרונות תחרותיים / אמיר פליישמן
באילו אמצעים אתם משתמשים כיום בכדי לעקוב ביעילות אחר שחקנים ענפיים (ספקים, לקוחות, מתחרים וכיו"ב)? האם אתם עושים זאת ביעילות, תוך חיסכון בזמן, כסף, כח אדם ואנרגיה? כיום קיימות לא מעט פלטפורמות דיגיטליות ואנושיות לאיסוף מידע אישי ועסקי הכרחי. יצירת תובנות איכותיות מן המידע הנאסף תוביל אתכם לביצוע מהלכים עסקיים מנצחים.
קרא עוד
לכבוד חג החנוכה: 8 עובדות מאירות עיניים לגבי הכשרה מקצועית

מאת: לבנת קיזנר- מנכ"לית המכללה העסקית 

 

לרגל שמונת ימי חג החנוכה הקרבים ובאים, רציתי לשתף אתכם ב- 8 עובדות מאירות עיניים הנוגעות לתחום הדגל של המכללה העסקית, אותו אנו מובילים ומומחים בו לאורך כל השנה -  הכשרות מקצועיות.

הכשרה מקצועית הינה גורם חשוב ומשמעותי לעסקים מאחר והיא מסייעת לעובדים בצמיחתם המקצועית, וכפועל יוצא מכך – לצמיחתו המקצועית של העסק.                   

צמיחה מקצועית תורמת לחיוביות של העובדים במקום העבודה, מפתחת את היצירתיות, יוצרת תמריץ לפרודוקטיביות ומעלה את המחויבות והאחריות לארגון ולמטרותיו. הכשרה מקצועית שוטפת היא, ללא ספק, המפתח למיצוי ההזדמנויות הזמינות בעידן הגלובלי.

כמו שהבטחתי, לרשותכם 8 עובדות מדוע הכשרה מקצועית הינה מכרעת עבור עובדים ובעלי עסקים.

 

1.  סביבת עבודה טובה:

אווירה בריאה היא אווירה נוחה, כשכל העובדים יכולים לעבוד יחד. כאשר העובדים מיומנים היטב,  מוסר העבודה גבוה יותר ומתפתחת תרבות ארגונית של מקצועיות, שמובילה לסביבת עבודה נעימה ופרודוקטיבית. 

 

2. ערך עצמי:

עובדים שנשלחים ע"י המעסיק להכשרות מקצועיות מפתחים תחושה עמוקה יותר של הערכה עצמית וביטחון, מה שמעלה את המורל והסיפוק בעבודה. 

 

3. יכולות:

עובדים ומנהלים מסוגלים לפתח מיומנויות וכישורים חדשים באמצעות הכשרה מקצועית, שיובילו לשיפור תהליכים בעסק והגדלת הרווחיות. 

 

4. תפוקה גדולה יותר:

כאשר עובד מפתח כישורים חדשים, הוא פרודוקטיבי יותר ובעל מסוגלות גבוהה יותר. 

 

5. גמישות:

כאשר כל הצוות מיומן ,  הוא יכול לחלוק בעבודה בצורה יעילה יותר. משמעות הדבר היא שאם עובד אחד בצוות נעדר או נמצא בחופשה, אזי העבודה מכוסה בקלות על ידי יתר העובדים המיומנים בצוות. בדרך הזו הארגון מייצר גמישות רבה יותר גם ברגעים בהם יש חוסר בכוח אדם או נסיבות אישיות. 

 

6. צמיחה:

עובדים שעברו הכשרה מקצועית מסוגלים לתרום הרבה יותר לארגון  וזאת באמצעות  פיתוח  ערוצי צמיחה נוספים לעסק. 

 

7. קידום עובדים:

עובדים בעלי כישורים גבוהים משפרים את עבודתם ובכך הסיכויים שלהם להתקדם בעבודה גדלים . לדוגמה, עובדים שעוברים קורסים בניהול מתקדם יכולים להגיש מועמדות לעמדות ניהול בתוך הארגון ולהצמיח אותם בצורה מושכלת, מתוך הבנה והיכרות עמוקה עימם.    

 

 8. צמצום טעויות:

כאשר עובד הינו מיומן ,הסיכויים לטעויות פוחתים  . פועל יוצא מזה , חל ייעול של הזמן והמשאבים בארגון.  

 

לסיכום ,

כוח אדם מיומן מוביל לצמיחה עסקית . עובדים ובעלי עסקים לומדים באמצעות הכשרות מקצועיות מיומנויות חדשות, המשפרות את הייצור, מצמצמות את הזמן המושקע ביצירת המוצר (או השירות), מפחיתות טעויות ועלויות ייצור, וכל זאת תוך בניית הערכה עצמית גבוהה בארגון ויצירת סביבת עבודה טובה יותר.   

 

בהצלחה! 

קרא עוד