מאמרים מקצועיים

מה מחכה לנו ב-2020 עם כניסת מונחי המכר הבינלאומיים החדשים– Incoterms® 2020 מאת: לבנת קיזנר

בתאריך 1 לינואר 2020 תיכנס לתוקף מהדורה חדשה של מונחי המכר הבינלאומיים, Incoterms 2020 , שתפורסם ע"י לשכת המסחר הבינלאומית (ICC) .
מהדורת המונחים החדשה תתפרסם במהלך הרבעון האחרון של 2019 לרגל ציון 100 שנים לפעילותה של לשכת המסחר הבינלאומית.

קרא עוד
גמישות כגורם הצלחה בניהול פרויקטים / לבנת קיזנר

דמיינו תרחיש בו אתם מנהלים מגוון פרויקטים של בנייה בו זמנית. דליפה מתרחשת באחד מאתרי הבניה, פוגעת בתשתיות הקיימות ועוצרת את התקדמות הפרויקט.

ישנן פעולות רבות שנדרש לבצע באופן מידי, לפני שהפרויקט יוכל לחזור למסלולו המקורי, ואף אחת מהן לא הייתה מתוכננת מראש. תוסיפו לזה את הזמן הנדרש לפתרון הבעיה, ​​שקרוב לוודאי יגיע על חשבון פרויקטים אחרים.

 

קרא עוד
מכתב אשראי שנפתח על ידי חברות מימון / מאת סידני אמיר

בין כל שיטות התשלום המקובלות בסחר הבינלאומי מהווה מכתב האשראי ובעגה המקצועית L/C או Letter Of Credit את גולת הכותרת, כשיטה המתקרבת לאיזון מקסימלי בהגנה על האינטרסים של כל המעורבים בעסקה. שיטת תשלום זו מצליחה להפריד בין העסקה המסחרית ובין התשלום תמורתה.

קרא עוד
שש דרכים להפוך לאנשי עסקים אופטימיים בתקופת המשבר/ לבנת קיזנר
אנחנו חיים בתקופה מאתגרת, שעוד תילמד בספרי ההיסטוריה. תקופה שמייצרת הרבה לחץ, חרדה, תסכול, ובעיקר אי וודאות לגבי העתיד. 


לאורך היום אנחנו שומעים בתקשורת על ה"קורונה", המשבר כלכלי, הגידול במובטלים,
המשבר הפוליטי שמשתק את ההמשלה, ההפגנות בבלפור, אובדן האמון,
ההנחיות הסותרות והמבלבלות, הדרישה הנחרצת מצד העסקים לפתוח את המשק וכו'.

גם אנשים שלא נפגעו כלכלית או אפילו הרוויחו במהלך הקורונה, כולנו עדיין מרגישים את המשבר והלחץ במלוא העוצמה.


התקשורת לא מפסיקה ליצור אווירה מדכאת, והיא חוזרת שוב ושוב על אותם עדכונים, הלוך ושוב, כאילו מדובר במנטרה שנדרש לשנן בכדי לשקוע סופית לדיכאון עמוק ולא לרצות לצאת מהבית.

 

לכן, בתקופה זו, רוב האנשים מתכנסים ונמנעים. הרצון הזה טבעי לחלוטין ומובן לחלוטין, אבל עלול להיות הרסני אפילו יותר מהקורונה עצמה.

 

חוסר האופטימיות גוררת לפאסיביות, ומונעת מאנשים להשתמש בחושים היצירתיים שלהם שאמורים לסייע לטווח הארוך, ובסופו של דבר גם פוגעת בבריאות. 

 

אני סבורה שדווקא עכשיו, כשהרוב פסימיים ופאסיביים, זה הזמן לעשות את השינוי ולחזור להיות אנשי עסקים אופטימיים, יזמים ויצירתיים, שיודעים לנווט במים סוערים ולא חוששים לקחת סיכונים.

כשאני אומרת אופטימיות אני לא מתכוונת לצביעת העולם בוורוד, לנאיביות והתעלמות מכל הנעשה מסביב. מדובר בגישה מושכלת, שמטרתה לנסח מחדש את המצב, להציג דרך חשיבה שונה ולמצוא פתרונות יצירתיים.
קרא עוד
לכבוד חג החנוכה: 8 עובדות מאירות עיניים לגבי הכשרה מקצועית

מאת: לבנת קיזנר- מנכ"לית המכללה העסקית 

 

לרגל שמונת ימי חג החנוכה הקרבים ובאים, רציתי לשתף אתכם ב- 8 עובדות מאירות עיניים הנוגעות לתחום הדגל של המכללה העסקית, אותו אנו מובילים ומומחים בו לאורך כל השנה -  הכשרות מקצועיות.

הכשרה מקצועית הינה גורם חשוב ומשמעותי לעסקים מאחר והיא מסייעת לעובדים בצמיחתם המקצועית, וכפועל יוצא מכך – לצמיחתו המקצועית של העסק.                   

צמיחה מקצועית תורמת לחיוביות של העובדים במקום העבודה, מפתחת את היצירתיות, יוצרת תמריץ לפרודוקטיביות ומעלה את המחויבות והאחריות לארגון ולמטרותיו. הכשרה מקצועית שוטפת היא, ללא ספק, המפתח למיצוי ההזדמנויות הזמינות בעידן הגלובלי.

כמו שהבטחתי, לרשותכם 8 עובדות מדוע הכשרה מקצועית הינה מכרעת עבור עובדים ובעלי עסקים.

 

1.  סביבת עבודה טובה:

אווירה בריאה היא אווירה נוחה, כשכל העובדים יכולים לעבוד יחד. כאשר העובדים מיומנים היטב,  מוסר העבודה גבוה יותר ומתפתחת תרבות ארגונית של מקצועיות, שמובילה לסביבת עבודה נעימה ופרודוקטיבית. 

 

2. ערך עצמי:

עובדים שנשלחים ע"י המעסיק להכשרות מקצועיות מפתחים תחושה עמוקה יותר של הערכה עצמית וביטחון, מה שמעלה את המורל והסיפוק בעבודה. 

 

3. יכולות:

עובדים ומנהלים מסוגלים לפתח מיומנויות וכישורים חדשים באמצעות הכשרה מקצועית, שיובילו לשיפור תהליכים בעסק והגדלת הרווחיות. 

 

4. תפוקה גדולה יותר:

כאשר עובד מפתח כישורים חדשים, הוא פרודוקטיבי יותר ובעל מסוגלות גבוהה יותר. 

 

5. גמישות:

כאשר כל הצוות מיומן ,  הוא יכול לחלוק בעבודה בצורה יעילה יותר. משמעות הדבר היא שאם עובד אחד בצוות נעדר או נמצא בחופשה, אזי העבודה מכוסה בקלות על ידי יתר העובדים המיומנים בצוות. בדרך הזו הארגון מייצר גמישות רבה יותר גם ברגעים בהם יש חוסר בכוח אדם או נסיבות אישיות. 

 

6. צמיחה:

עובדים שעברו הכשרה מקצועית מסוגלים לתרום הרבה יותר לארגון  וזאת באמצעות  פיתוח  ערוצי צמיחה נוספים לעסק. 

 

7. קידום עובדים:

עובדים בעלי כישורים גבוהים משפרים את עבודתם ובכך הסיכויים שלהם להתקדם בעבודה גדלים . לדוגמה, עובדים שעוברים קורסים בניהול מתקדם יכולים להגיש מועמדות לעמדות ניהול בתוך הארגון ולהצמיח אותם בצורה מושכלת, מתוך הבנה והיכרות עמוקה עימם.    

 

 8. צמצום טעויות:

כאשר עובד הינו מיומן ,הסיכויים לטעויות פוחתים  . פועל יוצא מזה , חל ייעול של הזמן והמשאבים בארגון.  

 

לסיכום ,

כוח אדם מיומן מוביל לצמיחה עסקית . עובדים ובעלי עסקים לומדים באמצעות הכשרות מקצועיות מיומנויות חדשות, המשפרות את הייצור, מצמצמות את הזמן המושקע ביצירת המוצר (או השירות), מפחיתות טעויות ועלויות ייצור, וכל זאת תוך בניית הערכה עצמית גבוהה בארגון ויצירת סביבת עבודה טובה יותר.   

 

בהצלחה! 

קרא עוד
המכללה העסקית בפאנל במסגרת כנס הקמעונאות של כלכליסט

ענף הקמעונאות ללא ספק עבר טלטלה בשנת 2020 עם משבר הקורונה.

 

על אף כל השינויים בהרגלי הצריכה והמעבר לאונליין , עדיין מרבית הפעילויות הקמעונאיות מתבצעות בשטחי המסחר הפיזיים.

הקמעונאי של שנת 2021 חייב להפוך לקמעונאי היברידי עם פעילות חכמה ומדויקת שמתרחשת בשני מרחבי מסחר במקביל  : ניהול חנויות פיזיות במרכזי קניות ותחזוקת חנות אינטרנטית יעילה ותחרותית.

 

במציאות שכזו חשוב מאוד כי הקמעונאי ההיברידי ידע להקנות לעובדיו כלים מקצועיים המותאמים לאופי העבודה החדש וזאת באמצעות הכשרות מקצועיות רלוונטיות .

כל זה ועוד נושאים חשובים נוספים עלו אתמול בפאנל שנערך במסגרת כנס הקמעונאות של כלכליסט. בפאנל לקחו חלק : לבנת קיזנר- מנכ"לית המכללה העסקית , צביקה שווימר- מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה ורמי לוי- בעלים ומנכ"ל של רשת המזון שיווק השקמה 

 

 

קרא עוד
חישוב מסלול מחדש נוסח קורונה 2021 - מאת לבנת קיזנר

לא יאמן איך הזמן עובר וכבר חלפה לה שנה מאז שהקורונה פרצה לחיינו, הפכה את המציאות אותה הכרנו ויצרה שינויים דרמטיים ומהפיכה דיגיטלית מטורפת . 
 
עם פרוץ הסגר הראשון באמצע מרץ האדמה רעדה לי מתחת לרגליים . כל מה שהכרתי הפסיק להתקיים והייתי חייבת להתעשת תוך  פרק זמן קצר מאוד ולמצוא פתרון להציל את המכללה העסקית  .


כמנכ"לית מכללה ב-15 שנים האחרונות , ראיתי שינויים רבים אבל המהפכה הטכנולוגית שייצרה הקורונה וכניסת הזום לחיינו שינתה את כללי המשחק מהקצה לקצה .

בתחילת המשבר במרץ עד מאי  2020 הגישה של העסקים הייתה להקפיא תקציבים ולחכות ולראות מה יוליד יום . המכללה הייתה צריכה להמציא את עצמה מחדש ולצאת בהצעת ערך משמעותית לקהל הלקוחות שלה בכדי שיסכימו להירשם לקורסים . בתקופה הזו עיקר הלקוחות שלנו היו לקוחות פרטיים שיצאו לחל"ת ורצו לרכוש הכשרה שתשדרג אותם מחדש ותפתח להם דלתות חזרה לשוק העבודה . עשינו מאמץ עצום טכנולוגית ובהכשרת המרצים בכדי להתאים את עצמנו לתקופה החדשה ואפשרנו הנגשה של כל הקורסים שלנו בפורמט דיגיטלי מבלי לפגוע באיכות הלמידה , תוך מתן ספרות דיגיטלית , הקלטות המפגשים וסיוע במציאת עבודה .

 
בחלק השני של המשבר מיוני עד אוגוסט 2020 , הסגר התחיל להשתחרר וחזרנו ללמד בכיתות בלימודים היברידיים ולאט לאט כל המשק התחיל לצאת מהתרדמת . יותר ויותר ארגונים חזרו לפנות אלינו בבקשה להצעות מחיר על קורסים והדרכות פנים ארגוניות וגם הדרכה דרך הזום לא נשללה . עדיין היה חשש בקרב לא מעט מנהלי משאבי אנוש, שהדרכה בזום לא תעבוד , אבל הייתה נכונות לבחון זאת ובמקרים מסוימים אף לקחת סיכון. 

בחלק השלישי של המשבר מספטמבר עד דצמבר 2020 עסקים הבינו שהמשבר הזה לא הולך להסתיים בקרוב ושזום יישאר אתנו אם נרצה או לא נרצה . יותר ויותר עסקים כבר שלחו בקלות את העובדים שלהם לקורסי הכשרה  אונליין והסכימו אף לשלם מחיר מלא . בתקופה הזו כבר לא ראינו צפיות להנחות קורונה משמעותיות כמו שהיו בחלק הראשון והשני של המשבר .

 

עסקים הבינו שהם מקבלים ערך משמעותי בקורסי ההכשרה , אפילו הרבה יותר ממה שהיה לפני תקופת הקורונה, בשל הנגשת ההקלטות שאפשרו לעשות חזרה על החומר הנלמד בכל מפגש ומפגש. 

 

ועכשיו עם פתיחת שנת 2021 הקורונה והזום הם המצב הנורמלי החדש .  אפילו השמרנים והעקשנים התרגלו בסוף לזום.  נכנסנו כבר לאדישות באשר לסגרים ולמגיפה ולמדנו לחיות לצד זה  . ההרגלים השתנו לגמרי ולמול זה הצורך בהרחבת הידע לא פסק .  והכסף להדרכה הצטבר בארגונים, כי שנה שלמה לא יצא כסף על אירועים, כנסים עסקיים, נסיעות לחו"ל, טיולים לעובדים ועוד.

 

קרא עוד
לוגיסטיקה גלובלית: אתגרים בעולם משתנה - מאת לבנת קיזנר

עברה עלינו שנה מלאת שינויים מאז שמגפת הקורונה פרצה לחיינו והשפיעה באופן מסיבי על הסחר העולמי  תוך שהיא מגבירה ביתר שאת את  האתגרים הלוגיסטיים הקיימים ברחבי העולם .

 

מה הם האתגרים העומדים בפני תעשיית הלוגיסטיקה בשנת 2021?

 

אין ספק, שהטכנולוגיה משפיעה במהירות ואף משתלטת על ענף הלוגיסטיקה, ורוב החברות מתקשות לעמוד בקצב החידושים המתרחשים בכל רגע נתון. 

למול זה, קהילת הסחר הבינ"ל עסוקה באימוץ כל פיסת טכנולוגיה דיגיטלית  כדרך להתקדם, לצמוח ולקצץ בעלויות

במאמר זה אנסה לסקור חלק מהפתרונות הטכנולוגיים החדשניים והמבטיחים, המאומצים  באופן נרחב ע"י השחקנים המובילים בניהול שרשרת האספקה .

 

קרא עוד
שיטת ניהול מקרבת – אחד על אחד עם המנהלים הבכירים בארגון - מאת לבנת קיזנר**

כמנהלים אנו חווים בשנה האחרונה שינויים בקצב ובעוצמה שלא ידענו כמותם בעבר. שינויים רבים מתרחשים במקביל , כאשר שינוי רודף שינוי. 

משבר הקורונה הוביל עסקים רבים לאמץ טכנולוגיות חדשות ולעקוב בדבקות אחר התפתחויות טכנולוגיות, שהן מצידן מתעצמות מדי יום ביומו וחולשות על כל תחומי החיים. בשל כך, ארגונים וחברות נדרשים להיות דינאמיים יותר ויותר ודרוכים לזיהוי מוקדם של צרכים מחד ואיומים מאידך, תוך יישום שיטת ניהול שונה וחדשה.

בעבר המנהל בדרך כלל היה בעל הידע. הגישה ששלטה בקרב המנהלים היתה החזקת כל הידע הרלוונטי, קבלת כל ההחלטות בעצמם וניווט דרכי הפעולה בהתאם להחלטתם הבלעדית. גישה זו הובילה לעיתים להצלחות; אך כיום עמדה כזו תוביל ככל הנראה את הארגון למפלה וכישלון.

כיום חלק גדול מהידע הרלוונטי נצבר מיחסי הגומלין של הארגון עם סביבתו, והעובדים בקו הראשון הופכים להיות קריטיים יותר ויותר ללמידת הסביבה ולאיסוף מידע שישפיע על קבלת החלטות. זה נכון בכל התחומים, החל מעובדים בתחומי השירות והמכירות וכלה בעובדים המלווים תהליכי יצור. 


במאמר זה אתן לכם נקודות מבט אחרת ומרעננת על תפקיד המנהל. ניהול שאיננו שבלוני ומקובע, אלא יותר יצירתי ופתוח. שיטה  זו נקראת "ניהול מקרב" והיא מצריכה נכונות ושיתוף פעולה של כל דרגי הניהול הבכירים בחברה, לרבות אגף משאבי האנוש. 

 

קרא עוד
ראיון בלעדי עם מנהלת המכללה העסקית על ההזדמנויות ההזדמנויות התעסוקתיות בתחום ניהול שרשרת האספקה והסחר בינלאומי
בחודשים האחרונים חזרנו לשגרה רגועה , המשק נפתח לחלוטין , עובדים חזרו למקומות העבודה, אבל עדיין לפי שרות התעסוקה אחוז המובטלים  גבוה משהיה אי פעם ולכן יש דרישה להתמקצע בתחומים שפרחו בתקופת הקורונה . 

היום אנחנו  רוצים לספר לכם על מסלולי ההכשרה המדהימים של המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א, שמאפשרים לסטודנטים לימודים היברידיים מקצועיים ותעודת הסמכה יוקרתית בחסות 3 ארגונים בינלאומיים בתחום שללא ספק פרח בתקופת הקורונה .

בראש המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז, המובילה בתחום הסחר הבינלאומי וניהול שרשרת האספקה, אשר מכשירה עבור כל החברות המצליחים בארץ ובעולם, עומדת ליבנת קיזנר המנכ"לית, שמבלה ימים כלילות  בחיזוק תשתית הדיגיטל של המכללה, ביזום שיתופי פעולה חדשים ובפיצוח מקצועות העתיד. למרות היומן הצפוף, הצלחנו לתאם ראיון של שעה . שווה לקרוא יהיה מעניין !
קרא עוד
ראיון התנהגותי- מהו? / טובה שחר
בניגוד לראיון הקלאסי הנבוסס על שאלות בעלות סגנון פתוח, כללי, אסוציאטיבי, השלכתי (ספר לי על עצמך) ורוחהי (עובר מתחום לתחום) וישנן תשובות אותן יכול המועמד לצפות ול"תפור" את תשובותיו, בראיון התנהגותי קיים מימד עומק.
סגנון השאלות הוא חקרני, עובדתי, ומכוון תוצאה ספציפי יותר ממוקד בבדיקת כישורי  המועמד לפי ניסיון ביצועיו בעבר ותוצאותיו המבוסס על מודל STAR
קרא עוד
השקת מוצר והפיכתו למותג – שיטות וטיפים / דרור כהן

השקת מוצר של חברה יבואנית או חברה יצרנית חדשה מהווה את נקודת הזינוק של המוצר לשלב החדרתו לשוק ולעיתים את מיתוגו .  תפקידו של אירוע ההשקה ליצור חשיפה ראשונית, מודעות והנעת גלגל המכירות .  בשל חשיבות השקת המוצר והפיכתו למותג יש לפעול במקצועיות רבה ומומלץ להיעזר בחברות שעשו זאת בעבר, אך במידה והחלטתם לעשות זאת בעצמכם להלן כמה טיפים שיעזרו לכם בתהליך

קרא עוד