מאמרים בנושא ניהול

לוגיסטיקה גלובלית: אתגרים בעולם משתנה - מאת לבנת קיזנר

עברה עלינו שנה מלאת שינויים מאז שמגפת הקורונה פרצה לחיינו והשפיעה באופן מסיבי על הסחר העולמי  תוך שהיא מגבירה ביתר שאת את  האתגרים הלוגיסטיים הקיימים ברחבי העולם .

 

מה הם האתגרים העומדים בפני תעשיית הלוגיסטיקה בשנת 2021?

 

אין ספק, שהטכנולוגיה משפיעה במהירות ואף משתלטת על ענף הלוגיסטיקה, ורוב החברות מתקשות לעמוד בקצב החידושים המתרחשים בכל רגע נתון. 

למול זה, קהילת הסחר הבינ"ל עסוקה באימוץ כל פיסת טכנולוגיה דיגיטלית  כדרך להתקדם, לצמוח ולקצץ בעלויות

במאמר זה אנסה לסקור חלק מהפתרונות הטכנולוגיים החדשניים והמבטיחים, המאומצים  באופן נרחב ע"י השחקנים המובילים בניהול שרשרת האספקה .

 

קרא עוד
חישוב מסלול מחדש נוסח קורונה 2021 - מאת לבנת קיזנר

לא יאמן איך הזמן עובר וכבר חלפה לה שנה מאז שהקורונה פרצה לחיינו, הפכה את המציאות אותה הכרנו ויצרה שינויים דרמטיים ומהפיכה דיגיטלית מטורפת . 
 
עם פרוץ הסגר הראשון באמצע מרץ האדמה רעדה לי מתחת לרגליים . כל מה שהכרתי הפסיק להתקיים והייתי חייבת להתעשת תוך  פרק זמן קצר מאוד ולמצוא פתרון להציל את המכללה העסקית  .


כמנכ"לית מכללה ב-15 שנים האחרונות , ראיתי שינויים רבים אבל המהפכה הטכנולוגית שייצרה הקורונה וכניסת הזום לחיינו שינתה את כללי המשחק מהקצה לקצה .

בתחילת המשבר במרץ עד מאי  2020 הגישה של העסקים הייתה להקפיא תקציבים ולחכות ולראות מה יוליד יום . המכללה הייתה צריכה להמציא את עצמה מחדש ולצאת בהצעת ערך משמעותית לקהל הלקוחות שלה בכדי שיסכימו להירשם לקורסים . בתקופה הזו עיקר הלקוחות שלנו היו לקוחות פרטיים שיצאו לחל"ת ורצו לרכוש הכשרה שתשדרג אותם מחדש ותפתח להם דלתות חזרה לשוק העבודה . עשינו מאמץ עצום טכנולוגית ובהכשרת המרצים בכדי להתאים את עצמנו לתקופה החדשה ואפשרנו הנגשה של כל הקורסים שלנו בפורמט דיגיטלי מבלי לפגוע באיכות הלמידה , תוך מתן ספרות דיגיטלית , הקלטות המפגשים וסיוע במציאת עבודה .

 
בחלק השני של המשבר מיוני עד אוגוסט 2020 , הסגר התחיל להשתחרר וחזרנו ללמד בכיתות בלימודים היברידיים ולאט לאט כל המשק התחיל לצאת מהתרדמת . יותר ויותר ארגונים חזרו לפנות אלינו בבקשה להצעות מחיר על קורסים והדרכות פנים ארגוניות וגם הדרכה דרך הזום לא נשללה . עדיין היה חשש בקרב לא מעט מנהלי משאבי אנוש, שהדרכה בזום לא תעבוד , אבל הייתה נכונות לבחון זאת ובמקרים מסוימים אף לקחת סיכון. 

בחלק השלישי של המשבר מספטמבר עד דצמבר 2020 עסקים הבינו שהמשבר הזה לא הולך להסתיים בקרוב ושזום יישאר אתנו אם נרצה או לא נרצה . יותר ויותר עסקים כבר שלחו בקלות את העובדים שלהם לקורסי הכשרה  אונליין והסכימו אף לשלם מחיר מלא . בתקופה הזו כבר לא ראינו צפיות להנחות קורונה משמעותיות כמו שהיו בחלק הראשון והשני של המשבר .

 

עסקים הבינו שהם מקבלים ערך משמעותי בקורסי ההכשרה , אפילו הרבה יותר ממה שהיה לפני תקופת הקורונה, בשל הנגשת ההקלטות שאפשרו לעשות חזרה על החומר הנלמד בכל מפגש ומפגש. 

 

ועכשיו עם פתיחת שנת 2021 הקורונה והזום הם המצב הנורמלי החדש .  אפילו השמרנים והעקשנים התרגלו בסוף לזום.  נכנסנו כבר לאדישות באשר לסגרים ולמגיפה ולמדנו לחיות לצד זה  . ההרגלים השתנו לגמרי ולמול זה הצורך בהרחבת הידע לא פסק .  והכסף להדרכה הצטבר בארגונים, כי שנה שלמה לא יצא כסף על אירועים, כנסים עסקיים, נסיעות לחו"ל, טיולים לעובדים ועוד.

 

קרא עוד
שימוש במודיעין להבנה טובה יותר את הענף שלנו וליצירת יתרונות תחרותיים / אמיר פליישמן
באילו אמצעים אתם משתמשים כיום בכדי לעקוב ביעילות אחר שחקנים ענפיים (ספקים, לקוחות, מתחרים וכיו"ב)? האם אתם עושים זאת ביעילות, תוך חיסכון בזמן, כסף, כח אדם ואנרגיה? כיום קיימות לא מעט פלטפורמות דיגיטליות ואנושיות לאיסוף מידע אישי ועסקי הכרחי. יצירת תובנות איכותיות מן המידע הנאסף תוביל אתכם לביצוע מהלכים עסקיים מנצחים.
קרא עוד
לכבוד חג החנוכה: 8 עובדות מאירות עיניים לגבי הכשרה מקצועית

מאת: לבנת קיזנר- מנכ"לית המכללה העסקית 

 

לרגל שמונת ימי חג החנוכה הקרבים ובאים, רציתי לשתף אתכם ב- 8 עובדות מאירות עיניים הנוגעות לתחום הדגל של המכללה העסקית, אותו אנו מובילים ומומחים בו לאורך כל השנה -  הכשרות מקצועיות.

הכשרה מקצועית הינה גורם חשוב ומשמעותי לעסקים מאחר והיא מסייעת לעובדים בצמיחתם המקצועית, וכפועל יוצא מכך – לצמיחתו המקצועית של העסק.                   

צמיחה מקצועית תורמת לחיוביות של העובדים במקום העבודה, מפתחת את היצירתיות, יוצרת תמריץ לפרודוקטיביות ומעלה את המחויבות והאחריות לארגון ולמטרותיו. הכשרה מקצועית שוטפת היא, ללא ספק, המפתח למיצוי ההזדמנויות הזמינות בעידן הגלובלי.

כמו שהבטחתי, לרשותכם 8 עובדות מדוע הכשרה מקצועית הינה מכרעת עבור עובדים ובעלי עסקים.

 

1.  סביבת עבודה טובה:

אווירה בריאה היא אווירה נוחה, כשכל העובדים יכולים לעבוד יחד. כאשר העובדים מיומנים היטב,  מוסר העבודה גבוה יותר ומתפתחת תרבות ארגונית של מקצועיות, שמובילה לסביבת עבודה נעימה ופרודוקטיבית. 

 

2. ערך עצמי:

עובדים שנשלחים ע"י המעסיק להכשרות מקצועיות מפתחים תחושה עמוקה יותר של הערכה עצמית וביטחון, מה שמעלה את המורל והסיפוק בעבודה. 

 

3. יכולות:

עובדים ומנהלים מסוגלים לפתח מיומנויות וכישורים חדשים באמצעות הכשרה מקצועית, שיובילו לשיפור תהליכים בעסק והגדלת הרווחיות. 

 

4. תפוקה גדולה יותר:

כאשר עובד מפתח כישורים חדשים, הוא פרודוקטיבי יותר ובעל מסוגלות גבוהה יותר. 

 

5. גמישות:

כאשר כל הצוות מיומן ,  הוא יכול לחלוק בעבודה בצורה יעילה יותר. משמעות הדבר היא שאם עובד אחד בצוות נעדר או נמצא בחופשה, אזי העבודה מכוסה בקלות על ידי יתר העובדים המיומנים בצוות. בדרך הזו הארגון מייצר גמישות רבה יותר גם ברגעים בהם יש חוסר בכוח אדם או נסיבות אישיות. 

 

6. צמיחה:

עובדים שעברו הכשרה מקצועית מסוגלים לתרום הרבה יותר לארגון  וזאת באמצעות  פיתוח  ערוצי צמיחה נוספים לעסק. 

 

7. קידום עובדים:

עובדים בעלי כישורים גבוהים משפרים את עבודתם ובכך הסיכויים שלהם להתקדם בעבודה גדלים . לדוגמה, עובדים שעוברים קורסים בניהול מתקדם יכולים להגיש מועמדות לעמדות ניהול בתוך הארגון ולהצמיח אותם בצורה מושכלת, מתוך הבנה והיכרות עמוקה עימם.    

 

 8. צמצום טעויות:

כאשר עובד הינו מיומן ,הסיכויים לטעויות פוחתים  . פועל יוצא מזה , חל ייעול של הזמן והמשאבים בארגון.  

 

לסיכום ,

כוח אדם מיומן מוביל לצמיחה עסקית . עובדים ובעלי עסקים לומדים באמצעות הכשרות מקצועיות מיומנויות חדשות, המשפרות את הייצור, מצמצמות את הזמן המושקע ביצירת המוצר (או השירות), מפחיתות טעויות ועלויות ייצור, וכל זאת תוך בניית הערכה עצמית גבוהה בארגון ויצירת סביבת עבודה טובה יותר.   

 

בהצלחה! 

קרא עוד
שש דרכים להפוך לאנשי עסקים אופטימיים בתקופת המשבר/ לבנת קיזנר
אנחנו חיים בתקופה מאתגרת, שעוד תילמד בספרי ההיסטוריה. תקופה שמייצרת הרבה לחץ, חרדה, תסכול, ובעיקר אי וודאות לגבי העתיד. 


לאורך היום אנחנו שומעים בתקשורת על ה"קורונה", המשבר כלכלי, הגידול במובטלים,
המשבר הפוליטי שמשתק את ההמשלה, ההפגנות בבלפור, אובדן האמון,
ההנחיות הסותרות והמבלבלות, הדרישה הנחרצת מצד העסקים לפתוח את המשק וכו'.

גם אנשים שלא נפגעו כלכלית או אפילו הרוויחו במהלך הקורונה, כולנו עדיין מרגישים את המשבר והלחץ במלוא העוצמה.


התקשורת לא מפסיקה ליצור אווירה מדכאת, והיא חוזרת שוב ושוב על אותם עדכונים, הלוך ושוב, כאילו מדובר במנטרה שנדרש לשנן בכדי לשקוע סופית לדיכאון עמוק ולא לרצות לצאת מהבית.

 

לכן, בתקופה זו, רוב האנשים מתכנסים ונמנעים. הרצון הזה טבעי לחלוטין ומובן לחלוטין, אבל עלול להיות הרסני אפילו יותר מהקורונה עצמה.

 

חוסר האופטימיות גוררת לפאסיביות, ומונעת מאנשים להשתמש בחושים היצירתיים שלהם שאמורים לסייע לטווח הארוך, ובסופו של דבר גם פוגעת בבריאות. 

 

אני סבורה שדווקא עכשיו, כשהרוב פסימיים ופאסיביים, זה הזמן לעשות את השינוי ולחזור להיות אנשי עסקים אופטימיים, יזמים ויצירתיים, שיודעים לנווט במים סוערים ולא חוששים לקחת סיכונים.

כשאני אומרת אופטימיות אני לא מתכוונת לצביעת העולם בוורוד, לנאיביות והתעלמות מכל הנעשה מסביב. מדובר בגישה מושכלת, שמטרתה לנסח מחדש את המצב, להציג דרך חשיבה שונה ולמצוא פתרונות יצירתיים.
קרא עוד
עבודה מול חל"ת- חישוב מסלול מחדש/ לבנת קיזנר

אז רגע לפני שאנחנו נכנסים לעוד סגר מלא החל מיום שישי , אני רוצה לשתף אתכם שמזה תקופה ארוכה אני שומעת לא מעט אנשים, שטוענים בפניי שמשתלם להם להישאר בחל"ת מאשר לקבל עוד כמה אלפי שקלים בודדים ולצאת לעבודה . 

קרא עוד
גמישות כגורם הצלחה בניהול פרויקטים / לבנת קיזנר

דמיינו תרחיש בו אתם מנהלים מגוון פרויקטים של בנייה בו זמנית. דליפה מתרחשת באחד מאתרי הבניה, פוגעת בתשתיות הקיימות ועוצרת את התקדמות הפרויקט.

ישנן פעולות רבות שנדרש לבצע באופן מידי, לפני שהפרויקט יוכל לחזור למסלולו המקורי, ואף אחת מהן לא הייתה מתוכננת מראש. תוסיפו לזה את הזמן הנדרש לפתרון הבעיה, ​​שקרוב לוודאי יגיע על חשבון פרויקטים אחרים.

 

קרא עוד
השירות כאירוח / מר שי חיון מנכ"ל חברת SQM
לחוויית הלקוח שני פנים: האחד פונקציונאלי, נוגע לתועלת שמחפש הלקוח בבואו לצרוך את שירותנו, והשני אמוציונאלי, נוגע לפן הרך יותר של הצרכים: הלקוח כאדם מחפש הכרה ויחס.
המקצועיות היא הבסיס לחוויה. בלי מענה לצורך הפונקציונאלי אין זכות קיום לעסק. יחד עם זאת, הפיכת לקוח לשגריר מתרחשת בעיקר ע"י השפעה על הצרכים האמוציונאליים.
קרא עוד
תרומת קבוצת ריצה לשיפור מוטיבציה בארגונים / גיא מרשנסקי
בעקבות ניסיון רב שנים בהשגת יעדים עסקיים במקביל להגדרת יעדים ספורטיביים, מצאתי שקיים קשר חיובי בין השניים.
במאמר זה אציג מה הקשר בין הקמת קבוצת ריצה במקום העבודה לבין שיפור המוטיבציה והביצועים של העובדים.
בעידן חוסר הוודאות בו מצויים כיום ארגונים, ישנו קשר ישיר בין המימד האנושי והתוצאות העסקיות של החברה.
קרא עוד
"דבר אליו בפרחים" - אסטרטגיה שונה לגבייה יעילה וחכמה יותר / ניצן גולדברג

על כל בעל העסק למיין את הלקוחות שלו ולנטרל לגמרי את הגרעין הקשה והקרימינלי ולצמצם מאד את "הנצלנים הסדרתיים". ברוב המקרים הוא יווכח לדעת, כי כ-90% מתיק הלקוחות דורשים מאמצי גבייה קלים ופשוטים למדי ברובד הראשון והשני, בסדר גודל של לא יותר מכ- 10% מאמצעי הגבייה במערכת. במידה והמצב אינו כזה, יש לחקור מדוע. 

קרא עוד
השפעות הרפורמה הירוקה על שוק הרכב הצמוד 2011 / ניצן גולדברג

לא אחת אני נתקל, במסגרת סדנאות שוק הרכב- ליסינג שאני מקיים, בשאלה החוזרת ונשנית : "מהי הרפורמה הירוקה לרכב ומה השפעותיה על עלויות אחזקת הרכב"?

 

קרא עוד
חוק הספאם- מורה נבוכים / עו"ד ענת פילצר סומך

חוק התקשורת (בזק ושידורים) תשמ"ב – 1982, או בשמו הרווח "חוק הספאם", נועד להתמודד עם תופעת ההפצה ההמונית של הודעות פרסומת באמצעות רשתות תקשורת, אשר היקפה מצוי, בשנים האחרונות, בעלייה חדה. התפיסה העומדת בבסיס החוק הנה כי הפצה כזו הנה מטרד ציבורי כלל עולמי הראוי למיגור, משום שהיא מעוררת בעיות שונות דוגמת פגיעה בפרטיותו של המשתמש והטרדתו, אובדן זמן ומשאבים, חדירה למחשבים ללא היתר והפצת וירוסים

קרא עוד