מאמרים בנושא חשבונאות וכספים
עברה עלינו שנה מלאת שינויים מאז שמגפת הקורונה פרצה לחיינו והשפיעה באופן מסיבי על הסחר העולמי תוך שהיא מגבירה ביתר שאת את האתגרים הלוגיסטיים הקיימים ברחבי העולם .
מה הם האתגרים העומדים בפני תעשיית הלוגיסטיקה בשנת 2021?
אין ספק, שהטכנולוגיה משפיעה במהירות ואף משתלטת על ענף הלוגיסטיקה, ורוב החברות מתקשות לעמוד בקצב החידושים המתרחשים בכל רגע נתון.
למול זה, קהילת הסחר הבינ"ל עסוקה באימוץ כל פיסת טכנולוגיה דיגיטלית כדרך להתקדם, לצמוח ולקצץ בעלויות.
במאמר זה אנסה לסקור חלק מהפתרונות הטכנולוגיים החדשניים והמבטיחים, המאומצים באופן נרחב ע"י השחקנים המובילים בניהול שרשרת האספקה .
על כל בעל העסק למיין את הלקוחות שלו ולנטרל לגמרי את הגרעין הקשה והקרימינלי ולצמצם מאד את "הנצלנים הסדרתיים". ברוב המקרים הוא יווכח לדעת, כי כ-90% מתיק הלקוחות דורשים מאמצי גבייה קלים ופשוטים למדי ברובד הראשון והשני, בסדר גודל של לא יותר מכ- 10% מאמצעי הגבייה במערכת. במידה והמצב אינו כזה, יש לחקור מדוע.
כיצד למקסם את הסיכוי לגייס כסף באותה פגישה או מאותו משקיע?
מן העיתונות- מדגם קצר
"כלכליסט" : 22/8/11"- קופות הגמל הגדולות לא צפו את המשבר בשווקים"
"...רק קופה אחת – גדיש של פסגות, הפחיתה את האחזקות במניות ובאג"ח קונצרניות בחודשים שקדמו למשבר.
יתר קופות הגמל לא קראו נכון את המפה ולא צימצמו מספיק את אחזקותיהן."...
"דה מרקר" : 12/9/11- "אוגוסט שחור בקופות הגמל- רשמו ירידות של 4%-3%"
"...מנתונים שהגיעו ל-TheMarker עולה כי למרות הערכות לתשואות שליליות מתונות יותר - הקופה השנייה בגודלה בענף, תמר, איבדה 4.2%. קרן תעוז איבדה 3.1%".....
לא
יאמן איך הזמן עובר וכבר חלפה לה שנה מאז שהקורונה פרצה לחיינו, הפכה את המציאות
אותה הכרנו ויצרה שינויים דרמטיים ומהפיכה דיגיטלית מטורפת .
עם פרוץ הסגר הראשון באמצע מרץ האדמה רעדה לי מתחת לרגליים . כל מה שהכרתי הפסיק
להתקיים והייתי חייבת להתעשת תוך פרק זמן
קצר מאוד ולמצוא פתרון להציל את המכללה העסקית .
כמנכ"לית מכללה ב-15 שנים האחרונות , ראיתי שינויים רבים אבל המהפכה
הטכנולוגית שייצרה הקורונה וכניסת הזום לחיינו שינתה את כללי המשחק מהקצה לקצה .
בתחילת המשבר במרץ עד מאי 2020 הגישה של העסקים הייתה להקפיא תקציבים ולחכות ולראות מה יוליד יום . המכללה הייתה צריכה להמציא את עצמה מחדש ולצאת בהצעת ערך משמעותית לקהל הלקוחות שלה בכדי שיסכימו להירשם לקורסים . בתקופה הזו עיקר הלקוחות שלנו היו לקוחות פרטיים שיצאו לחל"ת ורצו לרכוש הכשרה שתשדרג אותם מחדש ותפתח להם דלתות חזרה לשוק העבודה . עשינו מאמץ עצום טכנולוגית ובהכשרת המרצים בכדי להתאים את עצמנו לתקופה החדשה ואפשרנו הנגשה של כל הקורסים שלנו בפורמט דיגיטלי מבלי לפגוע באיכות הלמידה , תוך מתן ספרות דיגיטלית , הקלטות המפגשים וסיוע במציאת עבודה .
בחלק השני של המשבר מיוני עד אוגוסט 2020 , הסגר התחיל להשתחרר וחזרנו ללמד בכיתות
בלימודים היברידיים ולאט לאט כל המשק התחיל לצאת מהתרדמת . יותר ויותר ארגונים
חזרו לפנות אלינו בבקשה להצעות מחיר על קורסים והדרכות פנים ארגוניות וגם הדרכה
דרך הזום לא נשללה . עדיין היה חשש בקרב לא מעט מנהלי משאבי אנוש, שהדרכה בזום לא
תעבוד , אבל הייתה נכונות לבחון זאת ובמקרים מסוימים אף לקחת סיכון.
בחלק השלישי של המשבר מספטמבר עד דצמבר 2020 עסקים הבינו שהמשבר הזה לא הולך להסתיים בקרוב ושזום יישאר אתנו אם נרצה או לא נרצה . יותר ויותר עסקים כבר שלחו בקלות את העובדים שלהם לקורסי הכשרה אונליין והסכימו אף לשלם מחיר מלא . בתקופה הזו כבר לא ראינו צפיות להנחות קורונה משמעותיות כמו שהיו בחלק הראשון והשני של המשבר .
עסקים הבינו שהם מקבלים ערך משמעותי בקורסי ההכשרה , אפילו הרבה יותר ממה שהיה לפני תקופת הקורונה, בשל הנגשת ההקלטות שאפשרו לעשות חזרה על החומר הנלמד בכל מפגש ומפגש.
ועכשיו עם פתיחת שנת 2021 הקורונה והזום הם המצב הנורמלי החדש . אפילו השמרנים והעקשנים התרגלו בסוף לזום. נכנסנו כבר לאדישות באשר לסגרים ולמגיפה ולמדנו לחיות לצד זה . ההרגלים השתנו לגמרי ולמול זה הצורך בהרחבת הידע לא פסק . והכסף להדרכה הצטבר בארגונים, כי שנה שלמה לא יצא כסף על אירועים, כנסים עסקיים, נסיעות לחו"ל, טיולים לעובדים ועוד.
לאורך היום אנחנו שומעים בתקשורת על ה"קורונה", המשבר כלכלי, הגידול
במובטלים,
המשבר הפוליטי שמשתק את ההמשלה, ההפגנות בבלפור, אובדן האמון,
ההנחיות הסותרות והמבלבלות, הדרישה הנחרצת מצד העסקים לפתוח את המשק וכו'.
גם אנשים שלא נפגעו כלכלית או אפילו הרוויחו במהלך הקורונה, כולנו עדיין מרגישים
את המשבר והלחץ במלוא העוצמה.
התקשורת לא מפסיקה ליצור אווירה מדכאת, והיא חוזרת שוב ושוב על אותם עדכונים, הלוך
ושוב, כאילו מדובר במנטרה שנדרש לשנן בכדי לשקוע סופית לדיכאון עמוק ולא לרצות
לצאת מהבית.
לכן, בתקופה זו, רוב האנשים מתכנסים ונמנעים. הרצון הזה טבעי לחלוטין ומובן לחלוטין, אבל עלול להיות הרסני אפילו יותר מהקורונה עצמה.
חוסר
האופטימיות גוררת לפאסיביות, ומונעת מאנשים להשתמש בחושים היצירתיים שלהם שאמורים
לסייע לטווח הארוך, ובסופו של דבר גם פוגעת בבריאות.
אני סבורה שדווקא עכשיו, כשהרוב פסימיים ופאסיביים, זה הזמן לעשות את השינוי ולחזור להיות אנשי עסקים אופטימיים, יזמים ויצירתיים, שיודעים לנווט במים סוערים ולא חוששים לקחת סיכונים.
כשאני אומרת אופטימיות אני לא מתכוונת לצביעת העולם בוורוד, לנאיביות והתעלמות מכל הנעשה מסביב. מדובר בגישה מושכלת, שמטרתה לנסח מחדש את המצב, להציג דרך חשיבה שונה ולמצוא פתרונות יצירתיים.לא אחת אני נתקל, במסגרת סדנאות שוק הרכב- ליסינג שאני מקיים, בשאלה החוזרת ונשנית : "מהי הרפורמה הירוקה לרכב ומה השפעותיה על עלויות אחזקת הרכב"?
הוצאות ללימודים השתלמויות ולרכישת ידע והשכלה נוספים, יוכרו כהוצאות מוכרות, כאשר הן נועדו לצורך ייצור הכנסתו של המשתלם ובבחינת שמירה על הקיים, כלומר קיימת רלבנטיות ישירה של הלימודים לתחום עיסוקו של הלומד ולייצור הכנסתו השוטפת בשנת המס, בבחינת שמירה על הקיים.
היציאה להשתלמויות ולימודים, תוך כדי העיסוק המקצועי, משקפת את אחת מאבני היסוד הדרושות לקיומו של כל עסק, בכל סוג ובכל מקום בו מופקת הכנסה, בין ע"י השכיר ובין ע"י העצמאי.